-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
CATERHAM
Caterhams biler har en lengre tradisjon enn merket selv. For Caterhams virksomhet er helt og holdent tømret på Lotus Seven fra 1957, som igjen var tømret på eldre Lotus-modeller bygget for trials. Caterham begynte imidlertid ikke virksomheten sin før i 1973.
Chapman sa ja, men tillot ikke Nearn å bruke Lotus-navnet. Nearn valgte derfor navnet Caterham, etter Caterham Hill der den nye fabrikken lå.
Bedriften viste seg straks å være levedyktig takket være en liten, men fanatisk tilbederskare rundt de særpregede kjøreopplevelser en Super Seven kunne by på – Designed for racing, built for living ble fabrikkens slagord. For den lave vekten gjorde at selv relativt beskjedne motorer ga sjåføren fornemmelsen av å kjøre en go-cart på anabole stereoider. I de senere år har motorene kommet fra Opel/Vauxhall og Rover.
Ikke bare bilen, men også emblemet til det nye merket hentet det meste fra Lotus. Begge hadde en trekant med avrundede hjørner plassert i en gul, sirkulær bakgrunn, men i Caterhams tilfelle ble trekanten snudd med spissen ned og fylt ut med teksten Super 7. Over dette sto ordet Caterham i en ytre sirkel. I fjor ble emblemet kraftig stilisert, der tre aluminiumsfargede, appelsinbåt-lignende figurer danner en sirkelramme rundt et trekantet ingenting. Stilfullt, men temmelig intetsigende for uinnvidde.
Som et supplement til Super Seven lanserte Caterham en mer ordinært utseende sportsbil, type 21, i 1994. Men selv om det meste er likt under skallet, fortsetter Caterham-kunder flest å sverge til den mer primitive grunnmodellen. Rundt 650 biler bygges årlig, brorparten leveres som kits til hjemmemarkedet. På eksport går det mest ferdigbygde biler.
Til tross for at andre, rå Lotus Seven-avleggere har kommet på markedet gjennom årene (i dag produseres engelske Westfield og nederlandske Donkerwoort), har Caterham holdt stillingen som den originale videreutviklingen. Navnet er beholdt, for salgsavdelingen er fortsatt i Caterham selv om produksjonen er flyttet til Dartford i Kent – et område som kanskje er mest kjent for at Stones-gutta Mick Jagger og Keith Richards vokste opp der. Om Caterham-biler vil finne et like stort verdensmarked som Rolling Stones-skiver er dog tvilsomt, selv om begge deler representerer rått, høyrøstet kjør med tvilsomme manerer, og likevel britisk på det beste.