-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford tilbakekaller Explorer
Vi har knapt rukket å fortelle dere om nye Ford Explorer som ble lansert i USA for et par uker siden før den igjen fyller nyhetsspaltene. 12.669 biler tilbakekalles for utbedring av en mulig designfeil på bakruta.
En talsmann for Ford, Mike Vaughn, sa at de hadde mottatt 35 klager fra kunder og forhandlere så langt. Det er brakettene som holder bakvinduet på plass som kan løsne. Han sa videre at 55.652 biler av typen Explorer og Mountaineer produsert mellom 5. februar og 30. mars i år kan ha problemet. Det vil si 70% av de nye bilene produsert så langt.
Det er ikke rapportert om skader forårsaket av problemet, og Vaughn sier tilbakekallingene kommer for å utbedre et potensielt kvalitetsproblem og ikke er direkte relatert til sikkerhet.
Ford vil selvsagt utbedre problemet kostnadsfritt for kundene og de tilbyr seg å hente de 12.669 bilene som er levert til kunder og la kunden få gratis leiebil mens skaden blir besiktiget og om nødvendig utbedret. Bilene blir returnert kundene nyvasket og med full bensintank.
Explorer har siden lanseringen i 1990 vært USAs mest solgte SUV og således en svært viktig modell for Fords inntjening. Fords styreformann, William Clay Ford, sa på et seminar sist mandag at Ford hadde lidd under Firestones dekkproblemer uten at selskapet direkte har innrømmet noen skyld i problemene.
-Vårt rykte er vårt største og mest dyrebare aktivum, sa Ford. –Etter fjorårets dekk-tilbakekallinger vet alle hos Ford hva et dårlig rykte kan medføre. Han innrømmet også at selskapet, som bærer hans familienavn, har visse kvalitetsproblemer ved sitt anlegg i Dearborn, Michigan på tross av fremgang den senere tiden.
La oss for Fords skyld håpe at det blir med denne ene tilbakekallingen, skjønt akkurat det er det vel neppe mange som tror.