-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Farvel til Peter Morgan
En av bilbransjens Grand Old Men har gått bort. Peter Morgan ble nesten 84 år og var på kontoret så å si til siste dag. Han hadde da viet hele sitt voksne liv til familiebedriften, hele 50 år med Morgan. Den norske importøren, Knut Hallan, kjente Peter Morgan godt, og har skrevet disse ordene om ham.
Peter Morgan var en typisk engelsk gentleman og han var høyt respektert for sin tekniske innsikt og sin måte å være på. Godt likt av alle, på alle plan. Med ingeniørutdannelse og erfaring fra forsvaret begynte han som "draftsman", dvs. teknisk tegner, sammen med sin far HFS Morgan rett etter krigen.
Peter Morgan deltok i bakkeløp og rally med Morgan Plus 4 og Morgan teamet tok 1. plass i RAC rallyet i 1951. Den største oppturen hadde Peter Morgan med Le Mans i 1962, der en Morgan Plus 4 Super Sports tok en sensasjonell klasseseier. Den største nedturen var å erkjenne fiaskoen Morgan Plus 4 Plus, en lukket coupe modell med karosseri i glassfiber, noe Morgan kjøperne ville ha seg frabedt. Det ble kun laget 26 vogner av denne modellen.
Peter Morgan stod bak suksessene Morgan Plus 4 med 2 liters motor i 1950 og ikke minst Plus 8 med 3,5 liters Rovermotor i 1968. Denne bilen ble produsert i 35 år, og blir nå erstattet med en tradisjonell Morgan med en V6 motor på 3 liter.
Morgan håndlager fortsatt tradisjonelle Morgan-modeller men har også utviklet en moderne Aero 8 med aluminiumschassis og BMW motor.
Det er klart at Morgan er et nisjemerke i et svært smalt segment. Den lille engelske fabrikken har overlevd på tross av sin konservative karakter, eller nettopp derfor, og, med Peter Morgan er en epoke av historien avsluttet. I dag er det hans sønn Charles (52) som leder Morgan fabrikken i Malvern i England.
I Norge har Morgan vært representert siden 1989 gjennom Roadster Square AS hvor 2. generasjon Hallan, Christian Knut (31) har overtatt. Fra å være nesten ukjent, er Morgan i Norge i dag velkjent, og det ruller ca 270 Morgan rundt på norske veier.
Som en kuriositet nevnes at Norge har verdens flotteste samling av Morgan, noe som bl.a. inkluderer Peter Morgans stoltheter Morgan Plus 4, Plus 8, Super Sports og eksemplar nr 21 av Peter Morgans fiasko Plus 4 Plus. I tillegg rommer samlingen Peter Morgans personlige Morgan Plus 8.