-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Sviktende kundelojalitet?
Lær av Roadster Square!
Å drive god forretning gir ikke mye rom for sentimentalitet. Og bilsalg regnes unektelig blant de mer kyniske forretningsområdene. Så å hevde at kunder blir glade i en bilforhandler eller –importør er sikkert å ta hardt i. Men den kundelojaliteten som Morgan-importøren Roadster Square opplevde da de feiret 15 års jubileum lørdag, kan bare ha med én ting å gjøre: Følelser.
Her er det også interessant å regne prosentforholdet mellom bestand og oppmøte sammenlignet med andre bilmerker og respektive merkeklubber . I Morgans tilfelle utgjorde oppmøtet nærmere 1/3 av bestanden. Dersom Buick- eller MG-klubben skulle ha mønstret en tilsvarende prosent av sine respektive merkebestander måtte de ha stilt med over 400 biler, Lanciaklubben med 250 og Porsche-klubben med rundt 700! Men neppe noen av disse får slik drahjelp av importøren som Morgan-eiere, og da får importørene heller ikke den oppbackingen som Roadster Square får.
Nå skal det ikke underslås at programmet som Roadster Square bød på var særdeles fristende for anglofile bilfreaks – med avslutning på den britiske ambassade som klimaks. Været var også særdeles roadstervennlig helt fra morganen av, og som den tredje store skyvehjelpen hva oppmøtet angår rekrutterte importøren biljournalister med Godt Omdømme (kremt) til å lufte importørens egen Morgan-samling (visstnok den største utenfor England) for anledningen.
For oss som stilte opp ble hele forestillingen et mentalt løft fra start til finish. Bare det å se og høre et knippe av de sagnomsuste Morgan-trehjulerne live kan gjøre en bilentusiast søvnløs gjennom resten av helgen (og slik ble det!). Et Oslo badet i lett varmende sol og smekkfullt av vårblide innbyggere gjorde ikke løftet mindre. Fire biler i bredden opp Karl Johan må bare oppleves, prøv med fem, fattern sier det går, sa Christian Hallan. At flere 5-6 år gamle guttunger på fortauet brøler seg hese av begeistring over bilen du kjører i, glemmer man heller ikke så fort! Og etter å ha fylt Youngstorget fikk merkeentusiastene sitt ved at Hallan senior med ropert i handa gikk fra bil til bil og fortalte historien bak akkurat det eksemplaret.
Etter nok en parade opp hovedstadens hovedgate endte feiringen som nevnt på den britiske ambassaden, der en musikalsk trio underholdt med Hallan juniors kone som en glimrende solist. Taler ble holdt av far og sønn Hallan, Morgan-klubbens formann og redaktør, og ikke minst av den britiske ambassadøren selv. Samtlige 93 biler fikk parkert på området, deltakerne ble traktert med pølser og mineralvann, og ambassaden overrasket ved å presentere en egen bløtkake pyntet med en marsipan-Morgan på toppen. Til gjengjeld mottok ambassaden to Morgan-plakater signert av alle deltakerne, en hedersplakett fra Morgan-klubben og et håndtegnet te-kart over Oslo.
En stor dag for Morgan-entusiaster, en stor dag for Roadster Square, og en stor dag for bortskjemte motorjournalister som plutselig oppdaget at Morganfugler på så mange måter har stått opp tidligere enn andre bilentusiaster.
Måtte det fortsatt være rom for denne type virksomhet i norsk bilbransje i minst en Hallan-generasjon til!