-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Trixx blir Fixx Ferdig
Etter at BIL fikk gjennomgå Opels konseptbil Trixx med bilens mest sentrale designere (se reportasje i BIL nr. 5 - 2004) har det dukket opp nye detaljer rundt denne drømmen. Ting tyder på at den vil bli to produksjonsmodeller.
Det virker underlig at en bilfabrikk som Opel henter ned opinionsledende presse og lar dem få en-til-en møter med sentrale designere og konstruktører, dersom man ikke mente noe mer enn bare å vise frem nok et konsept.
Og måten Stefan Arndt, sjefdesigner for dette prosjektet, p.t. bosatt i Gøteborg med et sterkt håp om å få kjøpt seilbåten sin denne sommeren, viste Bil denne modellen, og all den tiden han brukte på det, tydet på at her er det alvor et sted.
Etter vårt møte med Trixx, opprinnelig ble jo bilen presentert på årets Geneve-utstilling, er det kommet sterke røster som forteller at Trixx i første runde blir grunnlaget for den nye Agilaen (den nåværende kan vanskelig kalles en stormende suksess: 70.000 solgt i fjor i Europa, Corsa solgte fem ganger så mange).
Den vil bli bygget på Fiat Panda plattform (ikke noe er bedre enn det i den klassen) og bli utstyrt med et femdørs fire seters karosseri. Den kommer ikke til å få Trixx’ens skyvedører, slik 1007 vil få, men Arndt jobber åpenbart hardt for at den skal få bagasjeromsløsningen, der også taket kan åpnes slik at bagasjeplassen oppover blir ubegrenset.
Der historiene begynner å bli litt uklare er når det gjelder Suzuki. Agila er som kjent basert på Suzukis Wagon R+, og der har Suzuki allerede avløseren klar. Men så fortelles det at Suzuki også er deltaker i utviklingen av denne GM/Fiat modellen, og hvor den skal havne hos ’Zuki er ikke lett å se.
Men det er ikke slutt med det, for GM forbereder også en bil under denne. Og da er vi virkelig nede på Trixx-territorium, eller antakelig der hvor Toyota og PSA jobber sammen, og der Renault er med sin X90. Meriva –basert (som Trixx) treseter som i så fall vil bli en virkelig supermini i ForTwo/Mini segmentet.
Definitivt upmarket og til en pris som skal ligge 50% over den vesentlig større og mer praktiske, men mindre flashy, Agila-avløseren. Og den regner man med vil ligge på nivå med inngangsutgaven av Corsa.