-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Selger Subaru raskere enn Petter kjører dem
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp denne utgaven om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.
Nummer sju ut på BilNorge er adm. direktør Kåre Foss i Subaru Norge AS og MG Rover Norge AS. I hvert fall Subaru har solgt langt over importørens egne mål i år, og de britiske produktene er heller ikke langt unna importørens målsetting. Vi stilte Foss MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: Subaru 10 og MG/Rover 9. Både totalmarkedet og våre egne markedsandeler bærer preg av at den økonomiske utviklingen i Mor Norge har vært veldig bra og har vært særs fordelaktig for det som engang var vår lille nisje.
2) Hvilken bilmodell i ditt eget program er din personlige favoritt?
Svar: 2 liters Legacy. Det er en bil som gir en usedvanlig kjøreglede. Mye av den samme harmonien finner man også i Rover 75 med 1,8 liter turbo. Akkurat disse to versjonene er uhyre balanserte biler i ethvert henseende.
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Usikkerhet rundt tilleggsetableringer. Jeg tviler for så vidt på investeringer fra utlandet, men så har jeg heller ikke fått noen signaler om noe slikt. Derimot har Birger N. Haug signalisert at de vil gjøre slike grep et par steder, noe som allerede har skapt litt uro. Men når det er sagt, skal det jo også sies at enhver forhandler har sin fulle rett til å forsøke slike utvidelser.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.