-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 307 CC møter Renault Mégane CC
En cabriolet bringer deg nærmere naturen - på godt og vondt. Du kjenner syrinduften og hører fuglesangen der du cruiser på småveiene - du merker også når bøndene har spredd gjødsel på jordene...
Først publisert i BIL 7 - 2004.
De franske konkurrentene Peugeot og Renault har lansert hver sin helårscab i vår. Dette er biler for deg som søker gleden i å kjøre åpent, men som samtidig tar konsekvensen av at snø og kulde dominerer hverdagen store deler av året.
Kanskje er det på grunn av den korte sommersesongen at så mange her på berget setter så umåtelig stor pris på å kjøre cabriolet. For mange er det nettopp åpen bil som er drømmebilen - hvis det ikke hadde vært for den hersens vinteren. Men når man kan si som Ole Brum: Ja takk, begge deler - rykker drømmebilen et trinn nærmere...
Både Peugeot 307 og Renault Mégane har med sine CC-utgaver kopiert takløsningen i Mercedes SLK, hvor den todelte hardtoppen foldes sammen og forsvinner ned i bagasjerommet ved hjelp av elektrohydraulikk. Kommer det en regnskur reverseres prosessen på 20 sekunder. Et fast tak har også fordeler i forhold til stofftak når et gjelder støydemping og motstand mot snø og is. Prisen? Med 1,6-liter under panseret ligger den på et folkelig nivå.
Vi tok med de to CCene ut på tur for å se om det er andre forskjeller enn at 307 er myk og rund i formene, Mégane noe mer kantete.
LES VIDERE:
- Peugeot 307
- Renault Mégane
- Konklusjon
- Priser og tekniske data