-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cadillac SRX 3.6 V6: To tonn luksus
Kantete og kraftfulle former, Cadillac trer inn i SUV-markedet med maskuline muskler.
Først publisert i BIL 4 - 2005.
Cadillac SRX ser gigantisk ut, men vi lures en smule av de skape kantene, for det viser seg at BMW X5 er like høy, mens både Volvo XC 90 og Land Rover Freelander er høyere. Den optimale sittestillingen i førersetet er lett å finne, samtidig som venstrefoten finner en bred, god fothviler og høyrebenet har god sidestøtte mot midtkonsollen. Interiøret gir ikke noe gedigent luksusinntrykk, men bruken av polert tre på midtkonsollen liver opp. Boksen mellom forsetene er litt i veien for høyre albue. En positiv detalj er at sikkerhetsbeltet er festet i seteryggen, ikke i dørstolpen. Derved sitter beltet perfekt over skulderen uansett om personen som sitter i setet er kort eller lang.
Bilen har høy skulderlinje så vi får følelsen av å sitte nede i bilen, selv om vi sitter høyt over bakken. Brede A-stolper og store utvendige speil stjeler noe av sikten på skrå fremover, det er også vanskelig å vite hvor bilens fire hjørner befinner seg.
V-sekseren gir krefter i massevis – og enda finnes det en v-åtter med 325 hk for de som kan legge en og en kvart million på disken. Det solide dreiemomentet i kombinasjon med en kultivert automatkasse sørger for en meget behagelig kjøretur. Styringen gir en smule amerikansk inntrykk, med andre ord er den noe ufølsom, den kunne gitt bedre tilbakemelding fra underlaget. På slette landeveien er det antydning til duving i lengderetningen, men ved svingkjøring fremstår bilen meget stabil sideveis. I den dyrere utstyrsvarianten Sport Luxury er 18-tommers hjul, elektrisk justerbare pedaler og Magnetic Ride Control standard. Sistnevnte sørger for at fjæringen automatisk tilpasser seg vei- og kjøreforhold.
SRX er en 7-seter, men som i de fleste SUV-biler med sju seter på markedet, gir ikke de to bakerste setene plass og komfort for voksne personer. En fiks detalj er at disse setene legges kjapt og elegant ned i gulvet ved hjelp av elektriske motorer når setene ikke er i bruk. Stort sol-tak koster 20.000 kroner ekstra, mens DVD med to hodetelefoner i baksetet koster 12.000 kroner.
Cadillac SRX 3.6 V6 Elegance
Pris: kr. 862.000,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 3564 ccm. 190 kW (258 hk) v/6500 o/min. 339 Nm v/2800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 495 x 185 x 172 cm. Akselavstand: 295,7 cm. Egenvekt m/fører: 2114 kg. Tillatt totalvekt: 2675 kg.
Dekk: Foran 235/65R17, bak 255/60R17.
Bagasjerom: 238/918 liter (VDA).
Tankvolum: 76 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 8,1 sek
Toppfart: 201 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,47 l/mil
CO2-utslipp: 349 g/km