-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lancia fra skolepulten
En av Torinos mange designskoler heter Istituto Europeo di Design. De er blant meget annet flinke til å vise seg frem, og i Genève viste de resultatet av et Lancia-prosjekt som elevene har gjennomført.
På mange måter var Lancia Haizea resultatet av et typisk skoleprosjekt. Man skulle identifisere merkevare-verdiene, sette dem i sammenheng og få noe ut av det. Nå er det for det første sjeldent at slike prosjekter resulterer i førsteklasses 1:1 modeller. For det andre er det sjelden man tar tak i den komplette 100 års historien til et varemerke. Men det kunne man gjøre her, fordi Lancia er en av årets som runder de første 100.
Gran Turismo
Selvfølgelig er Gran Turismo en viktig del av en slik Lancia-oppskrift, akkurat som teknisk innovasjon. (Selvbærende struktur, trangvinklede små V-motorer og sleide-opphengte forhjul er bare et par av de historiske stikkordene her).
Derfor er alt det mekaniske samlet bak, i nærheten av de drevne bakhjulene, men to el-motorer foran sørger for ekstra hybridassistanse når behovet melder seg. Kabinen er selvfølgelig tilpasset alle krav, luksus, funksjon og sikkerhet.
12 av skolens Master-studenter har jobbet på denne bilen, men to er hovedansvarlige. Yavuz Akyldiz for interiøret og Iker Lopez Totorika for eksteriøret. Sannsynligvis er det der vi finner forklaringen på navnet også: Hoizeo betyr vind på baskerdialekten.
Skolen hadde for øvrig fått hjelp av Vercamodel for å fullføre den nydelig mock upen.