-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scirocco gjenoppstår
I Berlin ble i kveld (torsdag) Volkswagens nyeste konseptbil avduket. I 2008 skal den på markedet i produksjonsdrakt.
På forhånd er bilen omtalt som Concept S mens den ved kveldens presseavduking ble presentert som IROC. Legg til to bokstaver foran og to bak, og du har en gammel slager som første gang så dagens lys for 33 år siden i ny innpakning – scIROCco.
Jon Winding-Sørensen er på plass i Berlin og har sendt oss de første bilder fra sin mobiltelefon. Vi har også fått de første dataskisser, men først fredag vil VW frigjøre de offisielle bildene.
Vi har foreløpig sparsomt med detaljer om produksjonsbilen, men får vite at den blir utstyrt med en 4-sylindret TSI-motor (med kompressor og turbo) som i denne utgaven yter 210 hk. Hvorvidt dette dreier seg om 1,4-literen som leveres i Golf GT, er det ikke sagt noe om.
Oppdatering fredag 25/8-2006:
Det ble ikke gitt mange detaljer om bilen etter presentasjonen, men vi kan i hvert fall slå fast at den er 424 cm lang, 180 cm bred og 140 cm høy. Akselavstanden på 268 cm gir forbausende god plass også i baksetet, og uten å slå ned bakseteryggen er det 300 liter bagasjeplass.
Designerne er veldig stolte av grønnfargen, den er et minne om den spesielle grønnfargen den første Sciroccoen var utstyrt med da den kom for nøyaktig 30 år siden.
Det blir mer om denne i neste nummer av Bil.