-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
50 år gammel, bygd i dag
Jeg liker ideen til brødrene Paul og Tino Huet. Siden de ikke kan få tak i en Le Mans bil fra 50-årene, bygger de like godt en selv.
De har litt peiling da. Vokst opp med Bugattier og klassiske Alfaer rundt seg på alle kanter. Men noen av de skikkelige Le Mans bilene fra 50-årene har de hatt problemer med å finne, så hvorfor ikke bygge en selv?
Der kommer det også noe inn som jeg liker godt. De følger på mange måter en klassisk oppskrift. Separat chassis, det stammer fra en gammel Triumph, motor foran og skikkelig bakhjulsdrift uten antydning av elektroniske innslag.
Og masse aluminium i karosseriet – man satte seg ikke ned på karosseriet til en konkurransebil fra de tider. Men dessuten bruker de mye karbonfiber for å holde vekten nede på imponerende 750 kg.
Karbonfiber?
Det er ikke tillatt, sier feinschmeckerne og rynker på nesten. Hadde karbonfiber eksistert i 50-årene hadde alle brukt det, svarer brødrene Huet, og er egentlig ikke imponert over de som ønsker stiltro replicaer.
Brødrene skal ha en bil de, en bil med hjertet og sjelen plantet i gullalderen. Så derfor er karbonfiber tillatt, men ikke noen fiksfakserier med motor eller drivlinje. En Triumph TR6 motor er rå nok for 750 kg og så trimmer man den enda litt mer, slik at der fabrikkbilene hadde 150 hk, har HB Special 180!
Det er ikke riktig å si at brødrene har hentet styling-inspirasjonen fra noen spesiell bil. Men selvfølgelig ønsker jo jeg å se noen innslag fra den åpne Bristol 450 som deltok på Le Mans i katastrofeåret 1955. Men egentlig er vel linjene bare en bukett av designelementer fra det meste av det raskeste som trillet og gikk på den tiden.
Dessverre skal ikke bilen vises i Geneve, brødrene har heller valgt RAI i Amsterdam litt tidligere på våren som debuten. Dette er en jeg gleder meg til å se.
Se mer på hjemmesiden til Huet-brødrene.