-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gumpert? Superbil!
Kan man kalle en superbil Gumpert? En tysk produsent mener det.
Apollo er et OK navn, og bilen heter Apollo også. Som modellnavn. Men merket er Gumpert. For meg høres det ut som ett eller annet fra dyreriket som grynter.
Og navn er viktig i dette sjiktet, men når man tross alt har klart å plassere et navn som Königsegg – jeg mener, KongeEgg - som top-of-mind hos en rekke potensielle kunder, er det kanskje mulig å gjøre noe for Gumpert også.
Familiebil
Den ble vist første gang i fjor på en stand jeg ikke kommer til å glemme. Det var nemlig hele familien på tur. Ikke bare var det en del åpenbare koner som var med og polerte og støvsugde og klistret folier og delte ut brosjyrer, det var en flokk barn der også, Gumpert-barn, som krabbet rundt og lekte mens foreldrene bygde stand.
I år er det hele litt mindre familieaktig, og bilen de viser i år sies å være en produksjonsmodell. Nå er eksperimenttiden over. Og det ser vi blant annet på karosseriet. I stedet for den tredelte spoileren på fjorårets, har årets modell en fullskala racing-vinge bak som både gir bedre marktrykk og er med på å øke toppfarten. 360 km/t snakker Gumpert om nå.
Tre blank
V8-motoren med bi-turbo, som får svært meget av luften sin gjennom det store scoopet på taket, avleverer 800 hestekrefter og påstås å kunne hjelpe bilen til en null-til-hundre på tre sekunder. 1200 kg veier det hele, forholdsvis respektabelt faktisk, hvis den har de krasj-absorberende systemene man har begynt å vente også på biler som dette.
Innvendig er det også en viss grad av komfort og stil nå, lekkert Alcantara-trekk og skikkelig stereoanlegg med navigering og ryggekamera. Uttapå kan du be om hvilken farge du vil – den blir lagt på i et to-sjikts metallic.
Og, for at du skal slippe å møkke deg til når du skal vise frem noe under (eller skifte dekk), er den utstyrt med innebygde, luftdrevne jekker. Den løfter seg med andre ord selv.
Interessert? 299.500 euro vil bekrefte at du er VIRKELIG interessert.