-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt Aston Martin-kapittel
Så er det klart: Ford selger Aston Martin. Blant kjøperne finner vi David Richards (Prodrive).
Dette er vel første gang Aston Martin har fått nye eiere uten at selskapet har vært på konkursens rand. Tvert om – nå går det glimrende, men virksomheten er vel kanskje ikke lenger en del av Fords kjernevirksomhet – derfor er det nå solgt.
Kjøperne er et konsortium der vi blant annet finner David Richards, mannen som eier rally-VM, og mannen bak Prodrive. Prodrive er, som mange vil vite, et konstruksjonsselskap som blant annet utvikler Petter Solbergs rallybiler og som også har stått bak Aston Martins racing-satsing de siste årene.
Kjøperne har allerede fortalt en del. For eksempel at de tar sikte på å produsere den firedørs Rapide som ble vist som prototyp i Detroit i fjor, eller at de akter å beholde dr. Ulrich Bez som daglig leder.
Det er vel på mange måter Bez, ex-Porsche (og ex-Daewoo, men det liker han ikke å bli minnet om) som har fått Aston Martin opp og stå igjen med et genialt modellprogram og en av verdens mest hightech produksjonsanlegg (i Gaydon, Warwickshare – som også skal beholdes).
Sammen med Richards kommer John Sinders - bank og shipping med adresse i Houston, Texas og Dubai, UAE som kanskje er litt handikappet fordi han er en ivrig Aston Martin-eier selv og ivrig bruker av merket både på bane og på landevei.
To investeringsselskaper er også med, Dar og Adeem, begge med postbokser i Kuwait. Med 3,66 og 1,5 milliarder som bokført verdi, høres de to ganske solide ut.
Det er selvfølgelig ikke sagt noe om prisen, men alle forhåndsspekulasjoner om at selskapet ville gå for mer enn 1 milliard dollars, hørtes sterkt overdrevne ut.
Det skal bli spennende å se om Richards får så mye å gjøre nå at han må utsette planene for sitt eget Formel 1 team.