Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar
Mitsubishi Colt CZC
Foto: Øivind Skar

Minitest: Mitsubishi Colt CZC

Andre bil ut i vår minitest av fem små cabrioleter, er Mitsubishi Colt CZC. Dette er også den rimeligste modellen i testen.

Publisert Sist oppdatert

Som de fleste av konkurrentene er Colten registrert for 4 personer. Og i teorien er bilen utstyrt med fire seter, men grunnet nødvendig plass til taket når dette kjøres av, er baksetene kun egnet for svært kortvokste personer. Foran er det imidlertid komfortabelt å være, både for fører og passasjer.

A-stolpene rundt frontruta er kraftige og strekker seg lang inn i kabinen, noe som hemmer oversikten og gir utsatte personer en klaustrofobisk følelse. På den annen side gir konstruksjonen et lunt interiør uten plagsom vind – selv om ”vår bil ikke var utstyrt med vindavviser.

Spacet

Interiøret har mye plast, men fremstår som moderne og litt spacet.

I åpen tilstand merkes det godt at bilen vrir seg når det settes på lette utfordringer – noe som antyder en for svak konstruksjon med lav vridningsstabilitet. Dermed rister og slår det kraftig på ujevnt underlag, og konstruksjonen oppfattes som gammeldags. Med taket på blir det hele mer velkjørende.

Med 15 registreringer i første halvår, er Colt CZC nr 14 på den norske cabriolet-toppen (i følge data fra OFV).

TILBAKE TIL HOVEDARTIKKEL

Powered by Labrador CMS