Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar
Nissan Micra C+C
Foto: Øivind Skar

Minitest: Nissan Micra C+C

Tredje bil ut i vår minitest av fem rimelige cabrioleter er Nissan Micra C+C. Bilen har flere smarte løsninger og tåler å bli satt på en utfordring eller to.

Publisert Sist oppdatert

Utseendemessig har Nissan-modellen mye til felles med Colten. I profil er de to nesten identiske. En gedigen bakpart får Donald-fans til å tenke på bilen til Bestemor Duck.

Også denne bilen var uten vindavviser, og selv om A-stolpene er på nivå med de i Colten, var det mer vind mellom setene i Micraen.

Sporty

Micra C+C har et stivt og fint understell som gir god balanse mellom komfort og sportslige egenskaper. Den oppleves som rask og tåler å settes på utfordringer i svinger - selv i åpen tilstand.

Interiøret er smakfullt med flere smarte løsninger – blant annet et godt skjult ”smuglerrom under fremre passasjersete. Jentene på testlaget satte pris på en smart krok integrert i dashbordet for plassering av håndveske eller en bærepose. Instrumentene er ryddige og lettleste.

Glasstak

Spesiell er bilens takkonstruksjon som er utført i glass med rullegardin som kan trekkes for når sola blir for intens. Dermed kan du også nyte sola uten å fryse på kaldere dager.

Et minus må vi imidlertid dele ut til Micras seter som gjør det umulig å finne en god sittestilling. Førersetet kan ikke reguleres langt nok ned, og selv med fem vidt forskjellige bakstusser var det ingen som passet til sitteputens utforming. Dermed ble sidestøtten langt fra optimal. Rattet er også feil plassert i forhold til førersetet.

Med 17 registrerte biler i første halvår, ligger Micra på delt 12. plass med Audi TT på OFV’s cabriolet-statistikk.

TILBAKE TIL HOVEDARTIKKEL

Powered by Labrador CMS