Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar
Opel Tigra
Foto: Øivind Skar

Minitest: Opel Tigra

Fjerde bil i vår minitest av rimelige cabrioleter, er Opel Tigra. I motsetning til konkurrentene, har Opel valgt å utstyre bilen med bare to seter. Smart.

Publisert Sist oppdatert

Som vi har vært inne på i tidligere omtaler er baksetene i de små cabrioletene nærmest en vits. Til nød kan de brukes av kortvokste over små avstander, men de som har prøvd vil nok foretrekke å reise kollektivt neste gang de blir tilbudt en plass i et slikt baksete.

I stedet for bakseter finner du ekstra plass for oppbevaring bak forsetene i Tigra. Dessuten har Opel en løsning som stabler taket mer vertikalt slik at det opptar mindre plass i bagasjerommet. Resultatet er testens mest tilgjengelige bagasjerom, og et av de største - enten du kjører åpent eller lukket.

Sport og komfort

Tigra byr på en spennende kombinasjon av sport og komfort med hensyn til kjøreegenskaper. Styringen er presis og gearkassen frister til en sportslig kjørestil. Bilen har gode seter og oppleves som rommelig. Det er også godt med plass for plassering av diverse småting inne i bilen.

Hva Opel kunne spart seg er elektrisk åpning og lukking av koffertlokket – noe som tar irriterende lang tid. Irriterende er også klirrelyder fra vindavviseren og bilen er vanskelig å lukeparkere med taket lukket på grunn svært dårlig oversikt bakover.

Heller ikke Tigra er noen bestselger på det norske markedet. Med 8 registreringer i første halvår, én mer enn Copen, ligger den på en beskjeden 19. plass på OFV’s cabriolet-stastistikk.

TILBAKE TIL HOVEDARTIKKEL

Powered by Labrador CMS