-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Opel Meriva
Neste generasjon av Opels lille flerbruksbil får premiere på Geneve-utstillingen neste uke. En konseptbil som ser ut som den nærmer seg produksjon.
Mest spesielt med nye Meriva er at den har fått dører som slår hver sin vei.
Flexdoor kaller Opel systemet som til dels skal gjøre det lettere å komme seg ut og inn, og ikke minst bidra til at det er lett for foreldre å plassere og spenne fast unger i barnesetet.
Den siste tiden har denne type dører vært å se på Mazda RX-8 og Mini Clubman, men den store forskjellen er at på Meriva kan dørene åpnes uavhengig av hverandre.
Et elektronisk låssystem sørger for at dørene ikke kan åpnes når bilen er i fart.
Som bildene viser er likevel B-stolpen beholdt. Opp gjennom årene har vi sett mange slike fleksible biler med denne type dører uten B-stolpe.
Det har imidlertid vist seg å være vanskelig å få tilstrekkelig stivhet i bilen til at det kan settes ut i produksjon – ikke minst med dagens svært grundige kollisjonstester.
Et annet designelement som er verdt å merke seg er knekken i linjen under vinduene. Den skal bidra til at baksetepassasjerene, som ofte er barn, får bedre utsikt.
Dessuten skal linjen symbolisere lynet som jo går over ringen som danner Opelmerket.
Meriva vil trolig være i salg i begynnelsen av 2009 og deler både motorer og andre komponenter med Corsa.