Opel Astra 2010
Illustrasjon: Carparazzi©
VW Golf VI 2009
Illustrasjon: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©
Opel Astra 2010
Foto: Carparazzi©

Opel klar for Golf-krig

Volkswagen lanserer sin nye Golf på slutten av året, og Ford har nylig rustet opp sin Focus. Det sitter selvsagt ikke Opel stille og ser på.

Publisert Sist oppdatert

Konkurransen hardner

Mens årets store nyhet fra Opel blir Insignia – erstatningen for Vectra – viser disse bildene at Rüsselsheim også ruster seg for tøffere konkurranse i Golf-klassen. Og det kan trenges med stadig tøffere konkurrenter fra nær og fjern, ikke minst nye og oppdaterte modeller fra de tradisjonelle rivalene VW og Ford.

HER ER OFFISIELLE BILDER AV INSIGNIA

LES MER OM NESTE GOLF HER

HER ER NYE FORD FOCUS

Minst et år frem

Selv om en ny Astra neppe presenters før i Genève våren 2009, er Opel godt i gang med utvikling og testing, noe disse bildene fra Carparazzi avslører. Og selv om bilen er irriterende godt kamuflert, har våre eksperter manipulert seg frem til et utseende som neppe blir veldig forskjellig fra denne illustrasjonen.

Vi aner en profil som ikke er ulik på dagens 5-dørsmodell, skjønt mer sportslig med en trapesformet C-stolpe som avrunder en coupéaktig takbue.

Fronten blir ny og mer dynamisk med store lykter. Hekken får massive fangerne og delte baklykter.

I tillegg til 5-dørsutgaven som er avbildet her har Opel modellvarianter som Caravan (stasjonsvogn), GTC (3-dørs coupé) og Twin Top (coupé-cabriolet) i støpeskjeen. Disse vil gradvis lanseres, men ført ut er altså 5-dørs kombi våren 2009.

Motorutvalget blir omtrent som dagens - med et spenn fra 75 til 220 hk. Men også Opel vil nok delta i miljøkarusellen og lansere noen grønnere alternativer.

Powered by Labrador CMS