-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk Tata til Norge
Indias største bilfabrikk, Tata Motors, opplyser at de om ett år vil lansere en elektrisk bil i Norge.
Samarbeid med et norsk firma
Ifølge Tata Motors, som nylig kjøpte Jaguar og Land Rover fra Ford, er bilen utviklet i samarbeid med et norsk firma.
Det opplyser fabrikkens administrerende direktør, Ravi Kant.
- Elektriske biler er blant de teknologiene vi er meget interessert i, sier han, med henvisning til økende drivstoffpriser og stadig strengere forurensningsregler.
Konkurrenter på banen
Han nevner også at en rekke av konkurrentene nå arbeider med elektriske biler, deriblant General Motors med Chevy Volt.
For få dager siden opplyste Toyota at de vil sette mer fart i utviklingen av sin elektriske bil, som de mener vil bli satt i produksjon fra begynnelsen av neste tiår.
Kant forteller at deres Indica med venstreratt er utviklet i samarbeid med et norsk firma, men avslører ikke hvilket firma det dreier seg om.
Testing i Norge
- Nå ønsker vi å fortsette testingen av vår bil i Norge, sammen med vår norske samarbeidspartner, sier Kant, som mener Norge er et ideelt land for arbeid med en elektrisk bil og dens infrastruktur.
- Der legger de forholdene til rette for bruk av elektriske biler, sier Tata-direktøren.
S. Ravishankar, sjef for Tatas forsknings- og utviklingssenter for motorer, opplyser at bilen kan kjøre 200 km når dens to batteripakker er fulladet.