-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkwagen Golf Bluemotion: Blått er godt?
Volkswagen har med sin serie av Bluemotion-modeller henvendt seg til de av sine kunder som ønsker et litt mer miljøvennlig alternativ.
Til forskjell fra lillesøster Polo føles ikke Golf BlueMotion som en ribba bil.
Følelsen er i grunn den samme som du alltid får når du har satt deg inn og kjørt litt Golf. Det er faktisk ikke vanskelig å forstå at dette er Norges mest solgte bil. Den fremstår som veldig komplett. Ikke best på noe, men tett oppunder de beste hele veien, noe som gjør at totalinntrykket blir svært godt.
Importøren har gjort en solid jobb med å profilere BlueMotion ovenfor markedet. Og topper det hele med å betale klimakvote for det første året.
1,9-litersmotoren oppleves som litt hard i gangen særlig på tomgang og når du gir full gass. Dessuten er viljen til å trekke på lave turtall litt svak noe som betyr at ved bykjøring er tredjegearet mest anvendelig.
Ute på motorveien er femtegear svært riktig satt opp, og 100 kilometer i timen går unna med turtallsnåla på rundt 1800 omdreininger.
På den positive siden oppleves det som lett å oppnå ganske lavt forbruk uten at man behøver å legge seg spesielt i selen.
Når regnskapet ble gjort opp endte snittforbruket opp på 0,478 l/mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics