-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissan avanserer til 370Z
Når Nissan lanserer en ny versjon av sin populære sportsbil, bytter den navn til 370Z. Ingen tilfeldighet.
Høyere effekt
Det er en 3,7-liters V6 som gir liv til den nye modellen – samme motor som benyttes i bl.a. Infiniti G37. Den byr på 332 hk ved 7.000 o/min. og et maks dreiemoment på 270 Newtonmeter ved 5.200 o/min.
Et tjuetalls flere hester og litt mer moment enn en 350Z, men når vi legger til at nykommeren er lettet med rundt 100 kg (til 1466 kg), gir det nok merkbare utslag med hensyn til ytelser. Det skal vi fortelle mer om når vi har sittet bak rattet på bilen.
Det er 370Z Coupé som er først ute, roadsteren følger om et års tid. Selv om du lett kjenner bilen igjen som en Nissan Z, er det mye som skiller den fra forgjengeren. Du ser bilen er perfeksjonert på den muskuløse bakenden og de sirlig utformede lyktene.
Mer dynamikk
Det du ikke ser er at akselavstanden er kappet med ca 10 cm for å gi bilen en mer sportslig oppførsel. Og at det er benyttet lettere materialer på en rekke områder som for eksempel hjulopphengning, bensintank, eksosanlegg og felger for å spare vekt. Det at motoren er plassert 15 mm lavere, betyr at tyngdepunktet ligger nærmere bakken.
Bilens lenge er redusert med ca 8 cm, og den er litt lavere enn sin forgjenger, men til gjengjeld er den blitt bredere. Dermed får 370Z et mer aggressivt utseende i tillegg til hva den vinner på sportslige egenskaper.
USA, og Japan - hvor bilen heter Fairlady Z, er de første markeder som får tilgang til den nye Nissan-modellen, men innen sommeren 2009 bør den være på plass også i Europa. Det gir neppe mindre grunn til ikke å vurdere en japansk sportsbil før du av gammel vane velger tysk.
Les våre tidligere omtaler av 350Z:
- Taktfaste svingmestere (Nissan 350Z møter Auti TT)
- Svingenes herre (Nissan 350Z Roadster)