-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Innsikt i Insight
Hondas nye Insight, den eneste reelle Prius-konkurrenten, har vi fortalt om før. Nå er den endelig vist i produksjonsform. På Detroit-utstillingen.
Vi så den såkalte konseptutgaven på Paris-utstillingen for noen få måneder siden (KLIKK HER FOR ET GJENSYN). Å dømme etter fotografier og video fra Detroit, har det ikke skjedd store endringer siden den gang.
I motsetning til de andre el- og hybridbilene i Detroit i går, fikk Insight en meget lavmælt introduksjon. En rød og en sølvfarget utgave var rullet inn like før utstillingen åpnet for de mange tusen pressefolkene, sammen med en gjennomskåret utgave i blått.
Nøkternt
Og det var det. Intet orkester, ingen dansere, ingen strobe lys – ikke en gang en slags pressekonferanse. Bilene bare var der.
Det skal kanskje bli profilen, de skal konkurrere med Prius på innhold og pris, og det skal skje uten de overdrevne faktene.
Bilen er en femdørs kombikupé etter Hondas velprøvde hybrid-oppskrift som de har hatt på markedet en ti års tid nå. I forhold til tidligere hybrider fra Honda, er førerinformasjonene blitt mer omfattende.
Bakgrunnsfargen på speedometeret forteller deg for eksempel om hvordan du kan kjøre mest mulig effektivt, det er tilbakemelding om den aktuelle kjøre-effektiviteten og så får du tilbakemelding om det Honda så sjarmerende kaller den kumulative, langsiktige kjørestilen.
Høye ambisjoner
Honda sier at de skal selge en halv million hybrider i året i tiden som kommer, men det skal ikke Insight klare alene. I løpet av ganske kort tid vil det bli bygget en utgave som slekter tett på konseptmodellen CR-Z, og Jazz vil også komme i en hybrid-utgave.
Når de skal komme til Norge aner vi foreløpig ikke, men importøren har sagt at han skal selge 600 Insight i år. Til sammenlikning skal Toyota selge 2000 Prius.
Så sier Honda at siden de til de grader fokuserer på hybrid og hydrogen for tiden, har de visstnok lagt V10 og en ny utgave av NSX på is. Det vil ikke komme noen luksus Acura til Japan, og man ønsker ikke å bruke penger på å utvikle det man i dag ser på som lett frivole utskeielser.
Ei heller fete luncher eller Hollywood-bling ved Insight-premierer.