-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Daimlers gigantiske PR-stunt
Daimler og Mercedes-Benz kuppet det aller meste i forkant av åpningen av bilutstillingen i Detroit søndag.
Eksklusivt
Mercedes-Benz er flinke til å få mest mulig oppmerksomhet rundt sine nybillanseringer. I de aller fleste tilfeller blir bilene vist for pressen kun kort tid før de kommer på markedet.
Den nye E-klasse (w212) ble natt til søndag norsk tid vist for innbudt presse fra hele verden. På utstillingen i Cobo Hall som åpnet for pressen noen timer senere, vil ikke bilen bli å finne. Den får først europeisk premiere på bilutstillingen i Genève i begynnelsen av mars.
Mercedes-Benz hadde det aller meste av oppmerksomheten fra verdens motorpresse for seg selv da de dro lakenet av E-klasse og SLR Stirling Moss på det nyrenoverte Westin Book Cadillac Hotel i sentrum av Detroit.
Aktiviteten til mange av bilprodusentene er på et lavmål som følge av finanskrisen. Flere av bilprodusentene, deriblant navn som Nissan og Mitsubishi, har helt droppet å være til stede på utstillingen.
Operavisning
Selv om folk flest ikke vil få se bilen live før utpå våren, vil det i Norge være et 1000-talls mennesker som kan få se bilen eksklusivt.
- Vi skal ha en preview av bilen for inviterte gjester i Operaen den 27. februar i år, sier Johnny Danielsen. Han er direktør for Mercedes-Benz personbil hos Bertel O. Steen.
Importøren får låne tre biler for å vise frem i Bjørvika for en stakket stund før bilene går rett tilbake til Tyskland igjen.
SE STORE BILDER AV E-KLASSE HER
Alvor
Toppsjef Dieter Zetsche i Daimler hadde også noen alvorsord å si foran rundt 700 inviterte pressefolk fra hele verden.
- Bilindustrien er et offer for finanskrisen. Alle føler smerten, sa han alvorlig.
Zetsche har selv bodd flere år i Detroit under DaimlerChrysler-perioden.
- Jeg har stor sympati for Detroit og alle som arbeider i bilindustrien og som nå opplever store vanskeligheter, sa han.
Selv lovet Zetsche at Daimler ikke skal kutte i budsjettene for utvikling som en følge av krisen.
- Vi tok 2400 patenter i 2008, og satser nå mye på å videreutvikle vår satsing på grønn teknologi, sa han.