-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Offisiell Saab 9-3X
9-3X blir Saabs største trekkplaster på årets Genève-utstilling. Vi har de første offisielle bildene.
Det er de som ikke ser behovet for en stor, tung SUV, men som likevel ønsker god fremkommelighet, Saab nå vil ha kontakt med. Bilen er en høy stasjonsvogn med firehjulsdrift, samme konsept som Volvo XC70, Audi Allroad og flere.
Bilen leveres med to alternative drivlinjer – en 2,0-liters bensinmotor med turbo som yter 210 hk eller som 1,9 TTiD med dieselmotor på 180 hk. Det er kun førstnevnte som har XWD, Saabs avanserte firehjulsdrift. Dieselutgaven trekker kun på forhjulene.
Saab-ingeniørene har løftet chassiset med 35 mm (20 mm på modellen med forhjulsdrift) sammenlignet med en vanlig 9-3 stasjonsvogn. De fremhever bilens gode egenskaper på grus, uten at dette går utover egenskapene på asfalt.
Staffasje
Støtfangere foran og bak samt lister langs sidene og rundt hjulbuene er utført i mørk grå finish. Dette kompletteres av skliplater, dørlister og takrails i matt aluminiumslook. Doble eksosrør er standard på begge modeller, likeså tåkelys med krom innfatning.
Spesialfelgene på 19 tommer har fem eiker og skal gjenspeile bilens egenskaper på røffere underlag. Interiøret er smykket med små detaljer med mørk metallisk finish på dører, hanskerom og rundt gearspaken. Bilens sportsseter er kledd i en kombinasjon av skinn og stoff.
Stasjonsvogn pluss
Bensinmotoren har et maks dreiemoment på 300 Nm i området mellom 2500 og 4000 omdreininger. Utstyrt med Saabs avanserte XWD (LES MER OM SYSTEMET HER) akselererer bilen til 100 km/t i løpet av 8,2 sekunder. Den leveres med manuell eller automatisk gearkasse, begge med seks trinn.
Dieselutgaven varter opp med hele 400 Newtonmeter (ved 1850 – 2750 o/min.) på forhjulene og akselerer til 100 km/t på 8,3 sekunder, men den har likevel et relativt beskjedent CO2-utslipp på 144 g/km. Også denne motoren kan kombineres med manuell eller automatkasse.
For øvrig har Saab 9-3X stort sett de samme egenskapene som en ordinær 9-3 Sport Wagon.