-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Verdenspremiere på Lørenskog
Den aller første presentasjonen av produksjonsutgaven av Peugeot 3008 fant sted på, tro det eller ei, Lørenskog.
Den norske Peugeot-importøren hadde klart å overbevise produsenten om at i stedet for å sende viktige kunder til utlandet for å se merkets nye stor-selger, var det mye bedre å sende bilen til Norge.
Så der sto den i et bortgjemt lokale hos Bertel O. Steen og gjentok det samme budskapet som den hadde sendt ut i Paris i fjor. At her har vi en spennende bil der 1000-1500 biler pr. år høres beskjedent ut. Det er en bil midt i Qashqai-klassen – et av de segmentene som øker i forhold til i fjor.
Første gang vi skrev om 3008, da den het Prologue og var såkalt konsept på bilutstillingen i Paris i oktober, slo vi høyt og tydelig fast at den skulle i hvert fall ikke hete 3008. Vi kan vel forsiktig antyde at der tok vi litt feil.
Men resten var helt korrekt, debut i Genève om ti dager og til Norge i juni. Prisen vi ikke oppga var også riktig, for importøren er fremdeles ikke ferdig med prisforhandlingene. Men det er vel ikke råtipping å anta at man orienterer seg mot Nissan-konkurrenten her også.
Mer på gang
Bilen vil komme med en rekke drivlinjealternativer, 1,6-liters bensin og diesel og 2-liters diesel – fra 109 til 163 hk, og den magreste med utslipp under 130 gram, så sant du har koblet til Peugeots elektronisk styrte manuelle kasse.
Litt spennende er det også at Peugeot sier at dette er den første modellen derfra som blir utstyrt med konsernets Hybrid4-teknologi – der vi blant annet har en diesel-, og ikke bensinmotor i forbrennings-enden. Lettere hybrider med stopp/start, regenerativ brems og andre småfinesser, vil dukke opp før fullhybriden er klar i 2011.
Nå er denne crossoveren, eller Le Crossover som Peugeot kaller den, på vei til Stavanger der ivrige kunder skal få se på den nye bilen. Og så er det Trondheim som skal ha den på et stort arrangement før den skal tilbake til Frankrike.
Mitt umiddelbare inntrykk? I hvert fall det at Peugeot er blitt enda flinkere med interiørene og opplevd kvalitet og materialvalg enn de har vært før.
Åpent
Det samme gjelder egentlig den andre personbildebuten samme sted, samme tid. Nå er nemlig også 308 kommet i en CC utgave, og det er vel sannsynlig at den vil være med på å sementere Peugeots ledende rolle som leverandører av biler med uten tak.
Fremdeles med den samme sterkt skrånende frontruta, som gjør at du nesten sitter under tak, uansett om taket er nede eller oppe. Og med en rekke nye sikkerhets- og komfort-detaljer. Nye kollisjonsputer integrert i setene for eksempel, eller varmluft-skjerf, fra varmluftkanaler i hodestøtte-festet.
Nok en gang et solid utvalg drivlinjer, med hk-tall fra 120 til 140. Et mål på rundt 100 biler i år burde være oppnåelig.