-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gumpert med mer
En vanlig Gumpert er ikke lenger nok. Nå skal bilen ble enda Gumpertere. Bl.a. med lavere karosseri og flere hester.
Sist jeg snakket med Gumpert drev de med chassisnummer litt over 50. Dette utrolige eventyret, som finner sted i god avstand bak det tidligere jernteppet i Tyskland, er dermed i ferd med å vise at de kan overleve i i hvert fall 5 år.
Debuten skjedde nemlig i 2005, men ingen skal tro at dette er et prosjekt som kommer fra amatører. Roland Gumpert har lang fartstid hos VW (Dakar-pionerene fra Wolfsburg var hans ansvar) og Audi (der han sågar klarte å plassere en Polo-motor i en egenkonstruert motorsykkel og foreslå at Audi skulle ta opp de gamle DKW-mc-tradisjonene igjen. Det ble ikke no av.) og da han endelig fikk realisert sin egen superbil, knyttet han til seg en rekke glimrende teknikere og håndverkere.
Denne bilen mener alvor.
Nå mener den enda mer alvor, for i Genève kommer de med en speeda utgave. Karosseriet skal være såpass endret at alle forstår at her er det noe som er enda mer spesielt enn bare en vanlig Gumpert Apollo. Men jeg tror at to-tone lakken gjør det mer åpenbart enn at karosseriet er blitt 9 mm. lavere. En annen front, og ny behandling av hjulåpningene skal vel imidlertid også kunne bidra til identifikasjonen.
Speed
Apollo Speed blir den nye modellen kalt, og Speed-delen kommer fra Audi. Deres bi-turbo V-åtter på 4163 ccm, gir litt mer enn den 650 hestene fra normalutgaven. Nå kan du velge mellom 700 eller 800 hk. Med den snilleste av de to valgene, er bilen i 200 etter mindre enn 9 sekunder og toppfarten er over 360 km/t.
En klikk-klakk kasse hjelper deg gjennom de nødvendige girskiftene, mens skikkelige seks-potters calipere styrt av Bosch-elektronikk engasjerer 376 mm skiver for å hente deg ned igjen.
Og komfortbiten er fremdeles med. Skinn, aircondition, DVD-spiller – hele pakka. Dessuten, spesielt interessant for folk som denne nedskriveren: rattet tas av for å gjøre inn- og utstigning mindre problematisk. (Vanligvis er det 18 års grense for å se folk som meg utføre den operasjonen).
Det er vel verd å nevne at en vanlig Apollo starter på ca. 300.000 euro. Da snakker vi om ganske kresne kunder. Godt gjort å overleve langt der oppe.