-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tre små sjarmtroll

At vi tar i bruk uttrykket sjarmtroll må tolkes mer i retning av størrelsen enn at testens tre deltakere har et vinnende vesen.
De er små og nette i bytrafikken, og lette å parkere (med et unntak som nevnt), men de er upraktiske som transportløsere – i hvert fall når vi snakker om biler for familien.
Alt tatt i betraktning kan heller ikke noen av de tre sies å være billige. Når prislappen viser 177.000 kroner for en liten toseter med svært beskjeden motor, som i praksis heller ikke er beskjeden i matfatet, har den bare appell til en meget begrenset kundegruppe.
Det som kaller på smilet og skaper sjarmen er bilenes utseende, med sine sterke signaler i retning av livsstil og nostalgi. Vi kårer altså ikke noe vårt valg denne gang, men de tre bilenes sterke sider taler for seg selv:
- Smart Fortwo er den smarte bybilen med svært begrenset kjørekomfort.
- Fiat 500 er førstevalget for de nostalgifrelste som ikke bryr seg om manglende komfort.
- Mini Cooper S er bilen for de som klarer seg med en antydning av et bagasjerom, men som prioriterer kjøreegenskaper.
- LES VIDERE:
- Fiat 500
- Mini Cooper S
- Smart ForTwo
- Tekniske data