-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alternativ tenking fra Rinspeed
Rinspeed er kjent for å komme til Genève med et nytt konsept hvert år. Neste uke stiller de med to.
Vi har allerede presentert deg for iChange som er årets fremtidsvisjon fra den sveitsiske konstruktøren. Men Frank M. Rinderknecht har mange jern i ilden. Han er for eksempel en mester i å perfeksjonere spreke biler fra Porsche, men nå har teamet hans kastet seg over en populær småbil.
E i andre potens (E2) er betegnelsen på bilen med svært fleksibel motor. Basert på Abarth-utgaven av Fiat 500 yter den 160 hester når du ønsker å ta den helt ut på landeveien. Da er snittforbruket rundt 0,7 l/mil.
Men når du skal manøvrere i trange bygater, klarer du deg godt med langt mindre effekt. Ved å trykke på en knapp på dashbordet som påvirker bilens hjerne, reduserer du effekten til 60 hk. Dermed klarer den kompakte bilen seg med 0,4 liter på mila.
- Akkurat som bilbransjen må tilpasse seg nye ønsker fra kundene, må også vi tunere tilpasse oss for å finne ny business. Vi trenger intelligent bruk av våre fossile ressurser, spesielt når det gjelder energibruk, sier Rinderknecht.
- Jeg har ikke så stor tro på eco-tuning, for det er mange bilister som ikke vil gi slipp på kjøregleden. Med en slik løsning vi nå presenterer, tror jeg imidlertid vi kan overbevise flere om å redusere forbruket når de likevel ikke får benyttet de ekstra kreftene bilen er utstyrt med.