Giorgetto Giugiaro
Foto: Jon Winding-Sørensen
Giorgetto Giugiaro
Foto: Jon Winding-Sørensen
Giorgetto Giugiaro
Foto: Jon Winding-Sørensen
Giorgetto Giugiaro
Giorgetto Giugiaro hadde lovet å feire 40-års jubileet for Miura her. Og vi hadde ventet et skikkelig bikkjeslagsmål om hvem som hadde designet originalen nå som Marcello Gandini truet med å trekke Giugiaro for retten dersom han igjen påsto at det var Ita
Königsegg Quant
Det eneste jeg vet sikkert om det nye Königsegg er at det skal hete Quant. Det jeg vet nesten sikkert er at det er masse elektrisitet i forbindelse med denne nye superbilen. Det jeg må tippe er at den er firedørs, men overtrekket er genialt lagt på så jeg
Bentley Supersports
Bentley skal vise sin Supersports for første gang. E85 er et nøkkelord, nyheter på stylingsiden er et annet. Foto: Jon Winding-Sørensen
Fiat Abarth
Abarth blomstrer, og det kommer mer lover de. Men ikke her i Genève. Foto: Jon Winding-Sørensen
Ferrari 599 XX
Ferrari 599 XX ser ut som en morsom metode for å få kundene til å bruke enda flere penger. Foto: Jon Winding-Sørensen
DR Motors
DR Motors er et italiensk firma som importerer kinesiske biler, jazzer dem opp og setter eget navn på dem. Vi har sett dem før i Bologna, men dette er første gang de er her. Foto: Jon Winding-Sørensen
Brilliance
Italdesign har også designet karosserier for kinesiske Brilliance, som står i Genève. Foto: Jon Winding-Sørensen
Saab
Saab var, symbolsk nok, skjult bak et tåkeaktig teppe. Jeg lurer på om det er noen der nå som husker på at Erik Carlson fyller 80 år torsdag. Saabs problem er vel blant annet at det ikke er noen som synes det er viktig lenger. Foto: Jon Winding-Sørensen
Opel Ampera
Opel kommer til å gjøre mye ut av sin Ampera - Europa-utgaven av Chevrolet Volt. Jeg tror den ser bra ut når jeg får vendt meg til den. Foto: Jon Winding-Sørensen
Opel Ampera
Foto: Jon Winding-Sørensen
Opel Ampera
Foto: Jon Winding-Sørensen
Sbarro
Hvis noen skulle klare å ut-KTM'e KTM, måtte det jo være Sbarro. Foto: Jon Winding-Sørensen
Zagato
Bertone er borte i år også, kanskje for alltid? Men Zagato er der igjen (bildet) og dessuten er I.de.A kommet som en ny representant for Torino, med blant annet noe av det flateste vi ennå ikke har sett (fordi det var skjult under et laken). Foto: Jon Win
Luftbil
Beskrivelsen av femdriftsystemet på den franske luftbilen er meget underlig. Men heldigvis viser det seg at oppfatningen av hvordan bilen skal se ut er enda underligere. Foto: Jon Winding-Sørensen
Rinspeed
Rinspeed løfter på taket, en slags før-generalprøve. Foto: Jon Winding-Sørensen
Morgan
Morgan er ikke den eneste her i Genève som fyller 100, men de gjør i hvert fall noe at av det. Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot
Er det for å feire Morgan at den ene nyheten på Peuget-standen er en tre hjuls hybrid? Foto: Jon Winding-Sørensen
BMW PAS
Dette er første gang vi har sett BMWs Gran Turismo i virkeligheten. Den ser fantastisk ut. Vil Volvos S60 se like bra ut? Det skal vi kunne fortelle i morgen. Foto: Jon Winding-Sørensen
Rolls-Royce
Baby Rolls ser ikke mye baby ut der den står under sitt hvite laken. The Spirit of Extasy ser også ut som hun er i full størrelse. Foto: Jon Winding-Sørensen
Dacia
Under dette teppet står faktisk en av de største, og mest uventede nyhetene, til Genève-utstillingen. Konsept fra Dacia. Du finner den allerede her på siden. Foto: Jon Winding-Sørensen

Stort show og tøffe tider i Genève

I dag var det egentlig ikke noe å se på bilutstillingen i Genève. Men vi så mer enn nok til å kunne påstå at dette kommer til å dreie seg om mer enn krise og grønt.

Publisert

Kanskje er det siste gang vi møter Hummer på en bilutstilling. Det er kanskje trist? Sannsynligvis kommer ingen til å savne den. Hvem savner Rover i dag? Eller Talbot? Eller DKW?

Noen forsvinner uten et spor. Noen går opp i høyere enheter.

Vi vil sikkert komme tilbake med en analyse, vi også, om hva som egentlig beveget seg under overflaten på årets dystre Genève-utstilling, men foreløpig kan vi ikke rapportere om annet enn fantastiske konseptbiler, mange spennende nye modeller, også noen for folk flest (hvem nå det er), noen nye drivlinjer, og sågar et nytt merke eller to.

Alt er med andre ord helt ved det gamle. Vi har allerede snust på ny Aston, Ny Bentley, ny Rolls, elektrisk Opel og en Chevrolet som heter Spark men som slett ikke er elektrisk i det hele tatt.

Gamle kjente

Vi kan slå fast at Sbarro er på plass med sine glade elever, så verden smiler. Og vi kan fortelle at den kjempemessige nyheten fra Königsegg ikke skal bli gjort offentlig før onsdag. Det skal bli spennende å se om de klarer å holde på det store overtrekket frem til da.

Selv har vi en sterk følelse av at denne bilen egentlig er bygget i Norge. Vær sikker på at vi skal dukke ned i den.

I kveld er det fester rundt omkring, færre enn tidligere riktignok, og sikkert mer nøkterne, men allikevel med en mengde forhåndsvisninger av biler før de blir forhåndsvist på utstillingen i morgen og onsdag, før de blir vist til publikum når det begynner å slippe inn torsdag.

La disse bildene være en forhåndssmak på noe av det vi kan vente oss her de kommende dagene. Og det betyr selvfølgelig at dette også er noe dere kan vente dere på disse sidene i dagene som kommer.

HER KOMMER ALLE GENÈVE-NYHETENE

Powered by Labrador CMS