-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nøkternt nytt fra VW-gruppa
VW hadde en glad dag i går. De presenterte 2008-resultatene (gode), viste nyheter (noen spennende) og lagde party med Pink i Genève (stort).
Jeg mener ikke at det var stort å ha Pink på VW - det var egentlig litt råttent. For salen var full av middelaldrende herrer som fremdeles ikke aner hvem hun er, mens ungene hjemme hadde gitt armen for å få være der og høre henne.
Hvorfor hun var der er selvfølgelig også et spørsmål, VW har rar smak når det gjelder attraksjoner. Seal på en Passat-presentasjon fikk vel også et litt galt publikum?
I hvert fall var hele Pink-poenget at hun sang en Polo-sang, og poenget med den var at her så vi den nye Poloen for første gang. Selvfølgelig en veldig viktig modell som går i produksjon om en måned og som kommer til Norge til høsten, med priser fra 168.000 kroner.
Slektskap
Selv har jeg litt problemer med denne nye VW-fronten, Scirocco hadde den, Golf har den. Det er vanskelig å kalle den markert, men ellers er karosseriet helt up-to-date selv om vi hadde ventet oss signatur-LED-lys på denne også.
Men hva jeg ikke har problemer med, er at bilen vil komme i en magerutgave med 1,2 TDI motoren og et CO2-utslipp på 89 g/km. Det er foreløpig rekord for skikkelige biler og vil ligger 2 gram under Prius.
Går egne veier
Den andre store nyheten er selvfølgelig Skodas Yeti. Skoda virker smarte hele veien, de får beholde et formspråk som er helt uavhengig av resten av gruppens, samtidig som de får hente det de ønsker fra de andre kollegene.
Yeti er jo ganske enestående som konsept, og du tar ikke feil av denne og andre små SUV'er. Den står støtt på egne hjul med egen fasong.
Men i går fikk vi lov til å studere bilen inni også (i dag når den kommer på standen er den låst). Titten inn avslørte for det første kvalitet på ypperste Audi-nivå, samtidig som den var full av praktiske overraskelser, både i kupe og bagasjerom.
Med eller uten firehjulsdrift og med en stort drivlinjeprogram, vil den komme til sine første norske kunder i midten av september. Prisen vil forresten starte på 239.000 kroner.
Tradisjonelt
Ellers var dette en VW-gruppe fest i solid tradisjon. Wolfsburg pleier å samle flere enn noen av de andre mandagspartyene her i byen (Toyota og Ford er to som konkurrerer), men det er her du finner den firesifret.
Med forholdsvis beskjedent lokale kan det bli trangt for ganske mange og ikke så lett å komme til bilene. Men det er opplagt at dette ikke er så viktig. Se og bli sett er det viktigste.
Alle merkene var representert, men det var VW og Skoda som dro de største nyhetene. Seat viste stasjonsvognutgaven av sin A4-baserte Exeo (den A4 som ble bygget frem til 2007). Synd vi ikke har Seat hjemme lenger.
Nytt fra alle
Audi hadde sine greier, A4 Allroad Quattro var vel den de la mest vekt på (vi skal komme tilbake til dem alle sammen), og også de tre periferi-merkene kom med nytt.
Lamborghini hadde satt spoiler bakpå en av sine og gjort den raskere, Bugatti hadde malt en bil matt blå og laget en spesialserie av den, fordi Bugatti fyller 100 år i år. Bentley hadde laget den raskeste noensinne, kalt den Supersport og utstyrt den med en motor som eter E85.
Ikke noe av det har med det faktum å gjøre at Volkswagen-gruppa kunne fortelle om et 2008-volum og omsetning og resultat som var enda bedre enn de tallene som kom etter rekordåret 2007. LED-lys i Polo eller ei, det er opplagt at de gjør ting som er ganske riktig.