-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny og større Verso
Med sin nye Verso håper Toyota å feste et nytt grep om de praktisk rettede barnefamiliene.
Mens folk har løpt beina av seg for å kjøpe Volkwagens Touran, ble aldri siste generasjon av Toyotas lille familie-MPV, Verso, utsatt for en tilsvarende reaksjon.
Det er helt klart en betydelig mer moderne tolkning av flerbruksbilen som vises i Genève disse dagene. En av de største endringene er at Verso nå har fått en bakseteløsning som gjør at også den tredje seteraden fremstår som noe mer enn en gimmick.
Tilbakevendende problem
Biler i denne klassen har stort sett alltid slitt med det samme problemet. Som femsetere er de rimelig romslige, men når du slår opp den bakerste raden må du i praksis regne med å ha bagasjen i fanget.
Verso lover en liten bedring på dette området – ifølge Toyota skal bagasjeplassen med tredje seterad oppslått være snaut 180 liter – ikke akkurat nok til sommerferien, men hårfint bedre enn det vi er vant til hos konkurrentene.
Fremdeles blir dette en bil for en trebarnsfamilie som noen ganger har behov for å skille dem i to rader, eller ha med et par nabobarn på fotballtrening.
Større
Toyota har strukket bilen, som jo opprinnelig var i slekt med Corolla, det betyr at nye Verso er blitt 18 centimeter lenger innvendig enn forgjengeren.
Systemet for å legge baksetene flatt har også blitt forbedret – noe som selvsagt gir plass til de som har behov for å ha med seg en sykkel eller andre store ting.
Verso blir sammen med minibilen iQ den første til å benytte Toyotas Optimal Drive-teknologi. Gjennom redusert vekt og mindre mekanisk effekttap, skal drivstofføkonomien kunne forbedres med inntil 20 prosent sammenlignet med den utgående modellen.