-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiat på hvite hjul
Fiat var de eneste som virkelig lagde show i Genève. Og Pirelli hjalp dem med hvite dekk.
Fiat hadde den frekkeste standen på årets bilutstilling i Genève. Mens de andre, stort sett, hadde bygget sine stands som en slags gloriøse parkeringsplasser, hadde Fiat konstruert en nydelig hage med fantastisk lysthus.
Og på premieredagen fyrte de av fyrverkeri og røykbomber og hadde nydelige damer som spellte fele. Og dessuten var de frekke nok til å nøye seg med å vise frem 500-modeller.
Det var jo verdenspremiere på den med sardinboks-taket, så det var denne og den lukkede man konsentrerte seg om – visste man ikke bedre kunne man tro at Fiat var en en-modell produsent.
Dessuten var de gode på å fortelle at de kan mer enn å stave miljø. At alle motorene har Euro5-standard er kanskje ikke noen bombe, men både deres 500 PUR-O2 og deres 500 By Diesel er ikke nødvendigvis drevet av en Dieselmotor, men er en fashion-modell utviklet sammen med Wilbert Das som er kreativ sjef hos klesmerket Diesel.
Men det morsomste, som verken Fiat eller Pirelli hadde lagt noe vekt på, var at en av bilene var utstyrt med hvite dekk. Pirelli påstår at de skal komme med slike en gang uttpå sommeren og at de skal ha samme kvaliteter som de svarte.
Sportslig
Beveget man seg til den andre enden av Genève-hallene, kunne man se de siste utgavene fra Abarth. Også 500-baserte selvfølgelig, der den håndbygde Assetto Corse var juvelen.
16 ventiler, turbo, 1,4 liter og 190 hester med skikkelige Brembo, seks trinn og med buret på plass og førersetet flyttet litt nærmere midten av bilen. Ren racing, men gatetillatt.
SuperSport med 180 hester men litt mer moderat chassis og karosseri burde også være nok, med sine 180 hk ved bare 5.750 omdreininger – ned fra 6.500 på Assetto Corse. Er man nøysom kan man greie seg med 160-hesteren i esseesse (eller SS som Carlo Abarth pleide å stave det). Fremdeles med 1,4-liter og turbo.
Noen av disse bilene er lakkert i en spesiell gråfarge. Fiat har gode tradisjoner når det gjelder å sette navn på sine grå kulører. En gang hadde de noe som het Oslo-grå. Denne nye fargen heter, av alle ting, Airfield Grey!
Men enda underligere er det at Fiat bare selger disse attraksjonene gjennom helt spesielle Abarth-sjapper. Det er 120 av dem i Europa nå, men man skulle tro at den vanlige Fiat-forhandleren gjerne skulle hatt en slik i butikken sin. Det hadde trukket til seg folk, og kanskje hjulpet til enda et salg av en av de mer beskjedne slektningene.