-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bugatti med enda en spesial
Ford var verdensmester på å lage spesialutgaver av sine gamle, trøtte, utgående modeller. Ved hjelp av billige klistremerker og tung markedsføring, forandret de kjente modellers identitet. Men når ser det ut til at Bugatti er blitt enda flinkere.
Hvem har tall på hvor mange spesialutgaver som er produsert av Bugattis Veyron? Det eneste jeg kan bidra med her, er at nå har vi enda en av dem. Bleu Centenaire heter den nye, som ble presentert på Genève-utstillingen.
Blå hundreårsjubilant betyr det – nesten. Det feires med andre ord at det er 100 år siden Ettore Bugatti startet sin egen bedrift i 1909, etter å ha jobbet for mange andre. Det skal feires på mange måter, først i køen står Villa dEste om 14 dagers tid, og det hele skal kulminere med et kjempeparty i Molsheim den 12. september.
Frem til da får vi nøye oss med den nye blå. Den er veldig blå, men om dette er Bugatti-blå vet man vel ikke helt. Ta en tur på Schlumpf-museet og du vil finne like mange Bugatti blåfarger som du vil finne eksempler på British Racing Green.
Men hos Bugatti har de i hvert fall gjort det meste ut av den blåfargen de har valgt, og presenterer den i to kvaliteter. Med panseret matt, mens skjermene er høy-gloss får man en virkning som nesten gir inntrykk av gammeldags to-farge dekorasjon. Meget virkningsfullt.
Bilen var også utstyrt med parkeringsvarsler og ryggekamera – det er blitt standard fra i år – dersom du lurte.
Prisen på denne spesialblå utgaven er forresten på 1,35 millioner euro. Hvor mange de skal lage av denne versjonen, aner vi ikke, men regnskapet ser slik ut: I de tre årene bilen har vært på markedet, har det vært utlevert 200 av dem, og det er 50 bestillinger som man nå holder på å effektuere. Det betyr at det bare er 50 biler til som skal bygges, før grensen på 300 eksemplarer er nådd.
Jeg tviler på at alle de kommer til å bli blå.