-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Morgan i eksklusivt opplag
Morgan lanserer en ny spesialserie i begrenset opplag. De får neppe problemer med å finne kjøpere til bilene, finanskrise eller ei.
Morgan Aero SuperSports er en lettvekter med luksuriøse egenskaper. Den lave vekten besørges av et aluminiumskarosseri med gener fra flyindustrien – en teknologi som ble utviklet i forbindelse med de 100 eksemplarene av AeroMax produsert i 2008 og 2009.
Jubileumsmodellen ble så populær at Morgan besluttet å bygge nok en kortserie på samme basis – dermed oppsto ideen om Aero SuperSports som nå skal lages i et begrenset opplag.
Åpen eller lukket
Selvsagt er bilen åpen, men den leveres med to aluminium takpaneler når du ønsker deg en coupé for grå og kalde dager. Disse kan enkelt stues bort i bagasjerommet når du kjører åpent og luftig og trekker inn aromaen fra omgivelsene.
Siden chassiset er det samme som i løpsbilen Aero Eight GT3, som deltar i det internasjonale FIA-mesterskapet, overstiger det suverent kravene som normalt stilles med hensyn til kollisjonssikkerhet.
Håndarbeid
I den lette konstruksjonen har Morgan montert inn BMWs 4,8-liters V8-motor med blokk i aluminium. For å overføre kreftene til bakhjulene, kan kundene velge mellom 6-trinns manuell eller automatkasse med like mange steg.
Interiøret i Aero SuperSports er luksuriøst med en kombinasjon av harde tresorter, håndsydd lær og avansert elektronikk. På tross av dette er vekten holdt på et minimum for å oppnå sportslige kjøreegenskaper.
Bilen skal på markedet i 2010, og interesserte bes skrive ut en sjekk for et depositum på £25.000. Morgan forventer en totalpris på ca 127.000 pund eks. avgifter, men dette er selvsagt avhengig av hvilket utstyrsnivå man legger seg på.