-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Saab kan bli 25 prosent norsk
General Motors har inngått en intensjonsavtale om å selge Saab til Koenigsegg gruppen der norske Bård Eker er en av eierne.
I en pressemelding fra GM heter det at salget av Saab er ett nytt steg i fornyingen av GM og dets europeiske operasjoner.
SE BILDENE: HER ER NYE SAAB 9.5
Litt norsk
Det er bare noen uker siden det ble klart at selskapet Koenigsegg Group ble stiftet med et formål om å produsere personbiler, samt tilhørende aktiviteter.
Den største eieren i Koenigsegg Group er Christian von Koenigeggs selskap Alpraaz, mens Koenigsegg Automotive, som eies 49 prosent av Bård Eker, vil eie 23,5 prosent. I tillegg vil hans eget selskap, Eker Group, eie 12 prosent direkte. Dermed kan vi mest presist si at Saab blir litt under 25 prosent norsk.
Eker vil etter alt å dømme sitte i det nye styret sammen med Christian von Koenigsegg og Mark Alan Bishop.
Det beste valget
- Saab er et høyt respektert bilmerke med stort potensiale. Denne avtalen representerer den beste sjansen for Saab til å bli et sterkere selskap. Koenigeggs unike kombinasjon av innovasjon, entreprenørskap og finansielle styrke, kombinert med Koenigeggs evne til å lage svenske biler i verdensklasse på en effektiv måte, gjorde dette til det beste valget for Saab og General Motors. Det siteres GMs sjef i Europa, Carl-Peter Forster, på.
LES VÅRT FØRSTEINNTRYKK AV SAAB 9.3X
Positive svensker
- Den foreslåtte avtalen gjør at vi kan maksimere merkevarepotensialet gjennom et nytt og spennende produkt med en utpreget svensk karakter. Dagens kunngjøring er gode nyheter for Saabs nåværende og fremtidige kunder, forhandlere, leverandører og ansatte i hele verden, sier Jan Åke Jonsson, administrerende direktør for Saab Automobile AB.
Om intensjonene i avtalen oppfylles, skal et endelig salg gjennomføres i tredje kvartal i år.
Redningsaksjonen av Saab har vært omdiskutert i Sverige, men det er klart at en avtale om å redde den svenske bilprodusenten også vil utløse en statlig garanti fra den europeiske investeringsbanken (EIB) gjennom den svenske regjeringen til Saab på 600 millioner dollar.
Det forutsetter imidlertid at Saab må produsere sin kommende 9-5 ved anlegget i Trollhättan.
Forbehold
Ifølge pressemeldingen er det fortsatt mange detaljer som gjenstår før avtalen er komplett – og det gjenstår fortsatt både juridiske og mer overordnede diskusjoner med den svenske regjeringen før alt er på plass.