-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
El-Smart til samlebåndet
I fjor høst kunne vi fortelle at Daimler hadde besluttet å sette en elektrisk utgave av Smart ForTwo i begrenset produksjon. Nå er den litt nærmere.
Det har vært feltforsøk med elektriske Smarter i et par store byer. Først ut var London og Berlin, og så bra har testingen gått, at nå starter serieproduksjonen – om enn i svært begrenset omfang.
Andre generasjon Smart ed vil i tillegg til London og Roma, også delta i prosjekter i Roma, Milano og Paris. Det samme gjelder utvalgte byer i USA.
Utstyrt med Litium-ion batteri vil andre generasjon Smart ed ha større rekkevidde, kortere oppladningstid og bedre kjøreegenskaper. Men håndfaste data vil de foreløpig ikke oppgi, så vi må nok smøre oss med mer tålmodighet. Skjønt tålmodighet er vel ikke noe ukjent begrep for norske elbilkunder heller.
I England ble det i desember 2007 igangsatt et prosjekt hvor 100 elektriske Smarter leases ut i fire år med en prislapp på €375 per måned. Om leieprisen høres stiv ut, så er driftskostnadene svært beskjedne – tilsvarende 0,09 liter på mila.
Elmotoren på 30 kW sørger for 0 – 30 mp/h (48 km/t) på 6,5 sekunder og en toppfart på 96 km/t. Det burde dekke behovet for bykjøring så lenge rekkevidden er akseptabel, men den og oppladingstiden får vi altså ikke vite noe mer om i denne omgangen.