-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hvor er James?
Hva har Aston Martin og Toyota felles? Ikke annet enn James Bond, så vidt jeg kan forstå. Begge merkene har hatt fremtredende roller i Bond-filmer. Men hvor er Bond nå, i det nye T-AM-samarbeidet?
I den femte James Bond filmen, og nå snakker vi fremdeles de gode, gamle Sean Connery-dagene, kjørte James Bond en nydelig åpen Toyota GT2000. De bilene ble det ikke bygget mange av.
Hvor mange Aston Martin han har knekt, aner jeg ikke, men merket har vært fremtredende i den ferskeste James Bond-alderen.
Men James Bond opptrer overhodet ikke i den merkelige meldingen om at den engelske sportsvognfabrikken, som var like ved å komme på Le Mans-pallen i år - for en fantastisk prestasjon, skal ta for seg Toyotas glupe IQ og Aston Martinisere den. Den skal sågar få sitt eget navn: Cygnet.
Ulrich Bez, Aston Martins tyske sjef, kaller dette et helt logisk skritt. ”Denne bilen, i forhold til en av våre store modeller, blir som en tender til en luksus-yacht”.
Hva han ikke sier, er at modellen kan faktisk bli nyttig også. Dersom han får ut interessante antall av denne, kan det være med på å få ned Aston Martins corporate average fuel economy: CAFE, (eller på norsk: samlede snittforbruk fra hele bilflåten deres) som kan ta livet av mer enn en luksusbilprodusent i årene som kommer.
Meldingene så langt er ikke lysende klare, men Aston Martin antyder at de her har full support fra Toyota. Det var kanskje noe Bez, og den nye Toyota-sjefen, Akio Toyoda, avtalte da de møttes på Nürburgring for en måneds tid siden.
Begge deltok nemlig i 24-timersløpet med egne biler. Oooops – det er sant, det er en annen ting de to merkene har felles – muntre toppsjefer.
AM-importøren i Norge, Insignia AS, er selvfølgelig glade for å kunne øke bredden på tilbudet. Men de kan ikke si når de får de første Cygnet’ene hit og vil ikke antyde salgstall.
”At vi allerede har bestilt 100 stykker, er bare et rykte” sier salgsdirektør Thomas Øvreseth. ”Men vi kan vel være ganske sikre på at vi kan selge flere slike, enn den nye Lagondaen”, er hans dristige spådom.