-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lillebror til MX-5?
MX-5 er ganske unik i sitt segment. Er det derfor Mazda nå vurderer å lansere en mindre roadster?
Egentlig er MX-5 nærmest blottet for konkurranse på det norske markedet. Ikke at det er mangel på kompakte cabrioleter på markedet, men når vi snakker toseters sportslige roadstere, blir utvalget svært begrenset.
På bruktmarkedet får du fortsatt tak i Toyota MR2 og MG-F / TF, men disse er for lengst ute av produksjon. Alternativet er å skule til langt dyrere modeller fra for eksempel BMW, Audi og Mercedes. Eller strekke deg mot Nissans Z.
Derfor ser Mazda muligheter til å få et nytt ben til å stå på. De har jo hatt formidabel suksess med sin MX-5, verdens suverent mest solgte roadster, gjennom to tiår. Kanskje er det nettopp en rimelig, ujålete roadster bilentusiaster vil unne seg i økonomiske nedgangstider.
Ryktene forteller at en MX-2, om Mazda gir klarsignal, kan være i produksjon i 2013. Designet vil være inspirert av de mange konseptbiler vi har møtt de senere årene samt designspråket vi har vent oss til gjennom nye Mazda3 og Mazda6.
Foreløpig er dette rene spekulasjoner basert på datamanipulerte illustrasjoner. Det er derfor alt for tidlig å spekulere i motorer og drivlinjer, men kompakt blokk med turbomating er neppe et dumt forslag.
HER ER NOEN AV MAZDAS KONSEPTBILER
Vi er trygge på at en MX-2 ville finne sine tilhengere, akkurat MX-5 har sine entusiastklubber over hele kloden.