Mazda CX-7 2,2 CRD SCR
Mazda CX-7 2,2 CRD SCR
Mazda CX-7 2,2 CRD SCR
Mazda CX-7 2,2 CRD SCR

SCR i CX-7

Frankfurt er arena for lanseringen av Mazda CX-7 med dieselmotor. Den blir første japaner med SCR.

Publisert Sist oppdatert

SCR – Selective Catalytic Reduction – sørger for at CX-7 får Mazdas hittil reneste utslipp fra en dieselmotor. Systemet tilbys eksklusivt til europeiske kunder i den nye dieselmodellen som kommer på markedet mot slutten av 2009.

Motoren er en moderne 2,2-liter som med SCR-systemet innfrir kravene til Euro V.

Systemet sprayer AdBlue (flytende urea) direkte inn i eksosen mellom motoren og katalysatoren. Dette utløser en kjemisk reaksjon som omgjør cirka 40 prosent av NOx-utslippet til harmløs nitrogen.

Vi var med på åpningen av Norges første AdBlue-stasjon i 2005

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Tanken for AdBlue er plassert under bagasjerommet, uten at dette går ut over lastekapasitet eller brukervennlighet. Forbruket av AdBlue er så beskjedent at tanken dekker en kjørelengde på 20.000 km slik at den kan fylles ved vanlige serviceintervaller.

LES MER OM NYE CX-7 DIESEL HER

Powered by Labrador CMS