-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Renault hjelper Daimler
Dette er en av de mer overraskende samarbeidsprosjektene. Renault skal hjelpe Daimler med å bygge den neste store Smarten.

På tross av at den forrige Smart ForFour var en katastrofe, enten vi snakker om den i tyskernes utgave eller som en Mitsubishi, planlegger Stuttgart en ny.
Og de har åpenbart ikke gitt opp tanken om et samarbeide, selv om det de praktiserte sammen med Mitsubishi forrige gang, ikke var til særlig glede for noen av dem.
For nå forteller tyske aviser at toppfolk fra Mercedes har hatt møter med sine kolleger fra Renault, og at samtalene gjaldt en ny ForFour som tyskerne og franskmennene skal utvikle og bygge sammen.
Tung start
La oss håpe at en ny utgave vil bli mer vellykket enn den opprinnelige lille Smarten. Det var først i 2007 at produksjonen gikk med et lite overskudd – etter ni års solide tap.
I fjor så det ut til å gå den rette veien, nesten 140.000 biler ble solgt – da var ForFour for lengst drept.
Men i år, på tross av tyske skrotpremier som favoriserte små biler, har salget av den lille bybilen igjen gått tilbake, faktisk med så meget som 13 prosent. Bare S-Klassen selger færre blant personbilene til Mercedes.
Tysk-fransk
Hvordan samarbeidet med Renault skal se ut, er det foreløpig ingen som forteller. Men Renault har erfaring når det gjelder snacksy småbiler, de har en motorteknologi som er bedre tilpasset dette segmentet enn Mercedes-maskinene, og de har en bedre kostbase, når det gjelder produksjon.
Dersom den ”tyske” Smarten kan bygges i Frankrike – slik den har blitt til nå, kan den sikkert også bygges hos Dacia i Romania.
Kanskje vet vi litt mer etter Frankfurt.
Kanskje kan vi også, mens vi er i Frankfurt, få beskjed om at introduksjonen av den nye el-Smarten blir litt kjappere enn det er planlagt nå. Spør du en forhandler får du beskjed om at de ikke begynner å levere disse små elbilene over disk før langt uti 2011.