-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Familiebil med selvmordsdører
Her får vi det bekreftet – de såkalte selvmordsdørene fra Opel Meriva Concept på Genève-utstillingen i fjor, overføres til den produksjonsmodellen.
Vi har sett spionbilder av denne bilen godt innpakket tidligere, men nå som kamuflasjen er i ferd med å fjernes er det ikke lenger noen tvil – neste generasjon Meriva får sidedører som åpnes ut fra den såkalte B-søylen.
Det vil si at man får en stor åpning, siden framdørene er normalt hengslet, mens bakdørene er hengslet i bakkant.
At kamuflasjen nå er i ferd med å forsvinne, betyr også at vi får bekreftet bilens utseende. Selvsagt blir det moderne Opel, slik vi kjenner det fra den populære Insignia og neste generasjon Astra som nylig debuterte i Frankfurt.
LES: Opels viktige Astra
LES OGSÅ: Årets stasjonsvogn
Motoren blir nok felles med Astra, noe som innebærer en basismodell med en normalt pustende 1,4-liter, samt en heftigere 1,4-liter med turbo og 140 hk.
Det vil heller ikke mangle på utvalg for dem som foretrekker diesel – med en spennvidde på 95 til 160 hestekrefter, alle godkjent etter Euro 5-kravene med hensyn til utslipp.
Meriva får trolig sin verdensdebut i Genève i mars 2010 og finner deretter veien til norske Opel-forhandlere i løpet av våren.