-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyodas våte drøm
Det var en stolt Toyota-sjef som denne uken dro teppet av Lexus nye superbil LFA. Få kjenner den mer inngående enn ham.
Du har sett den på spionbilder flere ganger, og den har gjennomført to knallharde 24-timersløp på den krevende Nordsløyfa ved Nürburgring - sist med selveste sjefen, Mr. Toyoda, bak rattet.
LES: Toyota-sjefen tar styringa
Denne uken ble bilen endelig offisielt presentert. Fortsatt heter den konsept, men regn med at det meste av det du ser her, blir å finne på de 500 eksklusive eksemplarene som skal produseres.
LES OGSÅ: Lexus klargjør superbil
Håndarbeid
Og apropos produksjon – den starter høsten 2010 og vil pågå i ca to år, så her snakker vi mer håndarbeid enn serieproduksjon. Og det gjenspeiles selvsagt i prislappen – det antydes innpå 2,5 millioner kroner – men det er før lokale myndigheter har fått sitt i form av avgifter.
Og med en slik prislapp er det selvsagt viktig for Lexus å levere det aller ypperste til sine kunder.
LES: Flere Lexus-nyheter
Plast
Karosseriet er utformet i karbonfiber-forsterket plast (CFRP) – et materiale som gjør bilen 100 kg lettere enn om den var bygget i aluminium. En egenvekt på 1480 kg er ikke å forakte for en toseter i superbilklassen.
Ytelsene er det lite å utsette på – fra en 4,8-liters V10 hentes det ut 560 hk og et dreiemoment på 480 Newtonmeter. Av dette er nitti prosent til stede i området mellom 3.700 og 9.000 omdreininger slik at du skal slippe å være på konstant jakt etter høye turtall.
Vektfordelingen oppgis til 48:52 foran:bak mens fører og passasjer sitter svært nær bilens tyngdepunkt.
Nedenfor finner du de viktigste data for Lexus LFA, men er du blant dem som vil vite alt, kan du besøke spesialsiden: http://www.Lexus-LFA.com
SE VIDEO UNDER TEKNISKE DATA
*I følge Lexus’ målinger og - målsettinger
SE LFA PÅ VIDEO: