-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW: Verre enn ventet
Man hadde nok ventet at VW hadde tjent mindre i tredje kvartal. Men ikke så mye mindre.
Tall VW-konsernet legger frem i dag, viser at omsetningen i tredje kvartal sank med 10 prosent, til nesten 26 milliarder euro. Men samtidig sank driftsresultatet med hele 81 prosent, og endte på 278 millioner.
Reuter kunne, før dagens tall ble presentert, fortelle at analytikere de hadde snakket med, regnet med et resultat på noe over 400 millioner.
Det viser seg imidlertid at markedet reagerer slett ikke så negativt. På børsen holder aksjekursen seg, grunnen er nok at konsernet fremdeles holder på at de kommer til å nå det årsresultatet de har kommunisert i lang tid nå.
De hevder også at de er bedre egnet enn de fleste konkurrentene til å møte de nye behovene i ”krisemarkedene” og derfor fortsatt kommer til å vinne markedsandeler.
Fabrikk i USA, med en modell spesialutviklet for det amerikanske markedet, er nok også med på å holde humøret oppe hos konkurrentene.
En av grunnene til at omsetningen har sunket såpass, til tross for at volumet er tilfredsstillende, er nok at det selges biler som blir stadig mindre og med magrere utstyr. Det var nok ikke et fenomen som bare gjaldt for Tyskland den tiden de hadde skrotpremie der.
Men etter dagens tall kan vi nok regne med enda flere kritiske spørsmål på den ekstraordinære generalforsamlingen den 3. desember.
LES OGSÅ: VW-støy den 3. desember