-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Folkebil for USA
Ikke før hadde vi nevnt at VW designer en egen USA-bil, så sender fabrikken oss den første offisielle skissen.
Volkswagen bygger en ny fabrikk i fagforeningsfattige Tennessee, nærmere bestemt i Chattanooga. Om halvannet år skal de første nye bilene trille av båndet der, og det blir Folkevogner som først og fremst er beregnet på amerikanerne.
1 milliard dollar investerer tyskerne i dette nye anlegget, og bilen som skal komme derfra blir nok en typisk amerikansk mellomklasse-limo.
På tegningen ser det ut som en mellomting mellom Passat og Phaeton, og det er vel sannsynlig at konstruktøren har lagt modellen i segmentet litt under Passat – ellers hadde det nesten ikke vært vits i med en ny modell.
LES OGSÅ: VW - Verre enn ventet
Bilen er faktisk så ny at den ennå ikke har fått noe navn. Den omtales bare som NMS, New Midsize Sedan.
Kapasiteten skal bli på 150.000 slike biler per år (som er litt under kapasiteten til både BMWs og Mercedes’ amerikanske fabrikker) og VW regner med en dieselandel på 30 prosent – høyt til USA å være.
Prisen vil nok ligge et sted midt mellom Passat og Jetta – begge disse modellene ser for øvrig ut til fortsatt å bli solgt i USA.