-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Halvert Audi-fortjeneste
Også Audi begynner nå – ganske forsinket i forhold til kolleger – å merke problemene i bilbransjen. Tredje kvartal så ikke bra ut, men det gikk i svart.
Antagelig skal man ikke være altfor deprimert av et 3. kvartals-resultat på 348 millioner euro, selv om det er under halvparten av det man tjente for et år siden.
Dessuten er Audi egentlig ganske bortskjemt, det har frem til nå virket som om de har vært vaksinert mot de globale struktur-problemene de andre opplever.
Det som er spesielt kjedelig er at omsetningen sank solid, med 15 prosent til 7,2 milliarder euro. Men så var da også 2008 et rekordår, der de med stor innsats, også fra importørene rundt omkring, Norge inkludert, greide å klatre over 1 million biler.
For inneværende år har målet vært 900.000 biler, fremdeles antydes det at man kanskje kan komme til å overstige det.
Dessuten holdes investeringene fremdeles høyt. I år og neste år skal det puttes inn til sammen 1,9 milliarder euro.
920 millioner av dem skal til Ingolstadt, der man i tillegg til å bygge A3 og A3 Sportback sammen med A5 Sportback, også skal sette opp et nytt sentrum for transmisjon og et for emisjon.
Neckarsulm, der de skal bygge den kommende A8 og A7 sammen med A6 familien, i tillegg til at man bygger opp et kompetansesentrum for kullfiber, skal få 970 millioner euro.
Investeringer for oppstart av A1 og A8 preger også resultatene nå og fremover, sier økonomisjefen, Axel Strotbek.
Selv om det ikke er mange andre enn VW som får spesiell glede av resultatene hos Audi, ser man spent frem mot årsresultatet. Audi er på mange måter ledestjernen for VW-konsernet.
Sammenlignet med andre produsenter, ser det ikke dårlig ut. Etter tre kvartal har man et driftresultat på 1,172 milliarder euro. Det gir en ganske solid driftsmargin: 5,4 prosent.
Men den kan sikkert ende på under fem prosent når året avsluttes. I fjor endte man med en margin på rundt 8 prosent.
Dermed ser et godt 2009-resultat plutselig ikke SÅ bra ut.