-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rally – med en antydning av børst og smugling
Jeg har mange eksempler på billøp i mellomkrigstiden som fortjener en statue, et helte-epos eller i det minste et lite relieff hugget inn i for eksempel en av steinene på Kontraskjæret, for det var der dette løpet startet.
Helt uskyldig het det KNAs Paalideligheds- og orienteringsløp. Tre dager varte moroa, fra 29. til 31. august.
Altfor pent vær, kan vi lese om – deltakerne hadde ikke noe å klage over.
Ikke var det mange uhell heller, en brukket bakaksel på grunn av harde stabbesteiner, en brukket forfjær som Haakon Blikstad erstattet med en stor trekloss, en liten skjæring slik at Reidar Thune-Larsen lå under bilen på veien forbi Tyrifjorden for å file inn et nytt rådelager, var nesten ikke verd å nevne en gang.
Fem timer bare, tok den operasjonen. Og at Rolf B. Jensen kom inn på idealtid med 7 punkteringer ble bare fremhevet fordi 7 punkteringer var rekord for akkurat dette løpet.
Men det som virkelig gjør at dette mer enn 1000 km lange løpet har festet seg for alltid er følgende beskrivelse: ”I en bakke mellom Solli og Spydeberg (klassisk norsk motorsport-landskap) møtte deltakerne en vei sperret av tykke planker og en bil som sto på tvers.
Det viste seg å være lensmannen på jakt etter spritsmuglere, og deltakernes innholdsrike kofferter ble nøye undersøkt.
”Lensmannen hadde god intuisjon. Men dessverre var han på feil sted. Hadde han vært i nærheten av Hønefoss hadde han kunnet gjøre litt av et varp.
Her hadde nemlig noen snartenkte smuglere utstyrt sine biler med store narrestartnummer – og så snart de så at siste mann i løpet hadde passert startet de sine godt kamuflerte biler og dro av sted. 4-5 biler stapp fulle av sprit – men de kjørte i motsatt retning av løpet. De ble sikkert både beundret og behurret av de få tilskuerne som fremdeles sto igjen langs veien.”
Men dette er ikke eneste børst-innslaget i denne forbindelse. For nå kommer premieutdelingen. Rococco-salen på Grand første lørdag i oktober. Den første oktober trådte den nye Forbudsloven, null alkohol i Norge mer, i kraft. Det hører med til det følgende at blant KNAs gjester var representanter for politiet i Kristiania og Aker, sammen med politimester Fürst.
Så leser vi: ”Loven som trådte i kraft den 1. oktober ble strengt overholdt, men syntes merkelig nok ikke at virke hæmmende på stemningen. Og efter at politimester Fürst hadde takket for maten ble man fremdeles sittende ved bordet og ved kaffen, som ikke var ”avec”, fortsatte samtalene.
”Representantskapets ordfører, h.r.advokat Dahl-Hansen, ble veldig populær da han meddelte at klubben hadde bevilget en meget omfangsrik ”bolle” med innhold hævet over enhver kritikk. Det muliggjorde at man fremdeles kunne skaale – og premieutdelingen ble en suksess.”
En gang til: Skål.