Nye Audi A8
Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8

Nye Audi A8


Nye Audi A8

Nye Audi A8

Her er fjerde generasjon Audi A8, som skal lanseres i Norge i april.

Publisert Sist oppdatert

Et helt nytt aluminiumkarosseri, drivstoffgjerrige motorer, nye og tekniske løsninger og enda større grad av kvalitetsfølelse på interiøret. Det er noen av nyvinningene kundene vil møte i nye A8.

- Vi er mest sportslig

- Den nye Audi A8 er samtidig uten tvil det sportsligste alternativet i luksusklassen, sier Audis konsernsjef Rupert Stadler.

- Bilen kombinerer en lang rekke avanserte funksjoner på nye og intelligente måter. Den nye Audi A8 er også uten sidestykke når det kommer til stilfulle detaljer og kvaliteten på interiøret, sier Audi-sjefen

Mye nytt

Sammen med den nye Audi A8 kommer en rekke nyheter, som for eksempel multimediasystemet MMI med touchpad. Dermed blir det langt enklere å betjene alle bilens funksjoner som for eksempel navigasjonssystemet.

Nytt er også ”shift by wire”, det vil si ingen mekanisk kobling mellom girspak og den 8 trinns automatiske girkassen tiptronic.

Audi drive select med sportsdifferensial blir også tilgjengelig, mens luftfjæring er standard på alle modeller.

Nytt i Audi A8 er også at LED-teknologi er tatt i bruk i alle bilens lykter, dermed legger Audi A8 fullt og helt bak seg epoken med lyspærer.

LES: Audi fornyer toppen
Et nytt system for nattsyn, som gjør at føreren kan varsles om fotgjengere eller dyr i mørket, blir også tilgjengelig.

Nye Audi A8 lanseres i Norge i april, først med et TDI- og et FSI-alternativ. Begge V8 med et sylindervolum på 4.2 liter.

TDI-motoren på 350 hk akselererer fra 0-100 km/t på 5,5 sekunder og har et dreiemoment på 800 Nm.

C02 utslippet på denne modellen er likevel ikke høyere enn 199 gram/km, som er lavt sett i forhold til størrelse, motorytelse, og at den er utstyrt med automatgir og quattro permanent firehjulsdrift.

Til sommeren kommer en 3.0-liter TDI-versjon med et utslipp på kun 177 gram CO2 per kilometer med tilsvarende automatgir og quattro permanent firehjulsdrift.
LES:  I den syvende himmel

- Siden denne modellen kom første gang i 1994 har Audi A8 hatt et godt grep om det norske luksussegmentet, sier Vidar Eriksen, direktør for Audi hos importøren Harald A. Møller AS.

- Audi A8 har vist seg å tilfredsstille kresne norske bilkjøpere, som også har vært ekstremt lojale mot Audis flaggskip. Når den nye Audi A8 kommer i april kan våre kunder forvente seg enda mer sportslighet, luksus, komfort og prestisje, sier Eriksen.

Powered by Labrador CMS