-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dacias nye folke-SUV
Her er de første offisielle bilder av Dacias nye Duster. Den skal også selges med Renault-logo, men kommer ikke til Norge.
Først kom Logan sedan, deretter flerbruksbil, pickup og varebil på samme lest før familien ble utvidet med Sandero, en femdørs kombi med opprinnelse i Brasil.
Nå kommer Duster, en kompakt SUV, også den bygget på samme plattform som Logan. Den har en lengde på 4,31 meter og en bredde på 1,82m og veier fra 1180 kg med forhjulsdrift og 1280 kg med 4WD.
SE: Duster som isracer med Prost bak rattet
Dacia lover god plass til fem personer og et bagasjerom med en kapasitet på 475 til 1600 liter, avhengig av om baksetene står oppreist eller klappes sammen.
For folket
Dacia, som er eid av Renault, ønsker å lage en folke-SUV for de som ikke har råd til en vanlig offroader. Derfor lar de også kundene velge mellom for- eller firehjulsdrift.
SE: Så stilig var Duster som konseptbil
Biler med firehjulsdrift benytter teknikk hentet fra Nissan hvor du kan velge hvordan kreftene skal fordeles - automatisk, 50/50 til for/bakaksel eller kun til forhjulene.
SE OGSÅ: Spionbilder av Duster
Tre alternative motorer står på programmet – en 1,6-liters bensinutgave med 110 hk samt dieselvariantene 85 dCi og 105 dCi – alle velkjent fra andre Renault/Nissan-modeller.
Brer om seg
Som øvrige Dacia-modeller skal også Duster etter hvert bli en global modell, enten under eget navn eller som Renault Duster.
Pitesti-fabrikken i Romania med en kapasitet på 350.000 biler per år, skal stå for produksjonen av bilene, både med Dacia- og Renault-logo. Fra våren 2010 skal Duster markedsføres i utvalgte deler av Europa, Tyrkia og Maghreb-regionen (Algerie, Marokko).
LES: Vi har kjørt Renault Koleos
Fra neste sommer følger Ukraina, Midt-Østen, og noen flere afrikanske land etter, og fra 2011 skal Renault Duster bygges i Brasil for salg i Sør-Amerika og deretter fra Renaults fabrikk i Moskva.
LES OGSÅ: Gordini vender tilbake
Det foreligger ingen planer om å markedsføre Dacia i Norge, men du skal ikke lenger enn til Sverige for å finne en godt utbygd forhandlernett. Der har samtlige modeller priser på under 100.000 kroner.