-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakt crosser fra Nissan
Nissan etablerte en ny klasse med sin Qashqai. Nå skal segmentet under denne revolusjoneres. Våpenet heter Qazana.
Det er utrolig at en bil med et så vanskelig navn som Qashqai kan bli en suksess, men det er den definitivt blitt etter å ha utfordret en rekke tradisjonelle modeller i den såkalte Golf-klassen.
På registreringsstatistikken til Opplysningsrådet for Veitrafikken ligger Qashqai hittil i år på en sjetteplass, mellom størrelser som Volvo V70 og Skoda Octavia, med 2661 registreringer. Og salget går strykende også i en rekke andre markeder i Europa.
LES OGSÅ: Qashqai får et ansiktsløft
Nå ønsker Nissan også å etablere en ny biltype i segmentet under Qashqai, og her er de første bevisene på at den artige Qazana som vi møtte på årets Genève-utstilling, nå nærmer seg samlebåndet.
SE: Nissans nye Q-mobil i Genève
Selv om disse spionbildene er av dårlig teknisk kvalitet, avslører de at konseptbilens former i stor grad overføres til produksjonsutgaven av Qazana.
Bildene avslører en aggressiv front med en markant kjeft og store lykter. Taklinjen er buet, som på konseptet, men dørene blir derimot mer tradisjonelle.
De B-stolpeløse utgavene vi møtte i Genève, er nok for kompliserte og dyre til å bli overført til produksjonsutgaven.
Qazana er utviklet av Nissans europeiske designsenter og den skal bygges side om side med Qashqai ved den britiske fabrikken i Sunderland.
Bilen kommer i salg fra høsten 2010, med et utvalg av bensin- og dieselmotorer. Forhjulsdrift blir standard, men om Nissan finner det interessant kan den muligens dukke opp med firehjulsdrift på et senere tidspunkt.