-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rinspeed går for spenning
For første gang viser Rinspeed et forslag til en elbil. Men de har mer enn selve bilen å by på.
Som vanlig på disse tider av året, et par uker før Detroit-utstillingen, sniker sveitsiske Rinspeed seg inn i mailboksen vår for å fortelle hva de skal presentere i Genève i mars neste år. I år har de tenkt elektrisk og kompakt, ikke akkurat uvanlig et drøyt år etter at finanskrisen slo inn og sendte bilindustrien i tenkeboksen.
”UC?” heter kreasjonen, og du kan selv velge om det skal være en forkortelse for ”Urban Commuter” eller ”You See?”
Den kompakte toseteren har en lengde på 2,5 meter, hvilket betyr parkering på tvers i trange bygater. Skal du forflytte deg over lengre avstander, har Rinspeed utviklet et konsept for å sette UC? på toget. Komfortabelt og uten kø og stress. En mobil carport med integrert ladestasjon kan bookes via Internett.
”UC? – det er en emosjonell webbasert bilverden som på en intelligent måte kombinerer offentlig og privat transport. Vi ønsker å skape et samfunn for mennesker som er åpne for en ny definisjon av mobilitet,” sier den kreative Rinspeed-sjefen, Frank M. Rinderknecht.
Bilen betjenes med en joystick og kan oppvise et dreiemoment på 124 Newtonmeter. En rekkevidde på 120 km og en toppfart på 110 km/t høres ut som grei dekning av daglige behov for urbanister. Men det beste med bilen og systemet, er at det er skapt med tanke på produksjon.
Konseptet kan enkelt tilpasses for masseproduksjon hos en volumprodusent. Ifølge Rinspeed har de allerede inngående samtaler med potensielle partnere.